خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/02 - 13:16
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
قاسم محمدی:

انتخاب استاندار باتجربه برای اردبیل جای تشکر دارد

**نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین اخبار این شهرستان از جابه‌جایی استاندار آن خبر داد و اظهار داشت: براساس ارزیابی و بررسی هیأت‌دولت دکتر صابری جایگزین دکتر حقیقت به عنوان استاندار اردبیل شد که ایشان پیش از این استاندار استان لرستان بودد. ضمن تشکر از رئیس‌جمهور، وزیر کشور و جناب مشایی که با نگاه مثبت مدیریت این استان را مدنظر قرار‌ دادند و این مسئله را در هیأت‌دولت تصویب کردند تا یک استاندار باتجربه با سلیقه مدیریتی پایدار به این سمت نائل آید.

"قاسم محمدی" در گفتگو با هفته نامه خبر اردبیل تصریح‌کرد: تا پیش از این کارهای زیربنایی و برنامه‌ریزی خوبی برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب به منظور توسعه اردبیل صورت گرفته بود اما علی‌رغم تمام پروژه‌های اجرایی و سرمایه‌گذاری‌ها و... از بحث مدیریتی غافل شده‌بودیم که این مسئله انشاالله با انتصاب استاندار جدید حل خواهد شد.

به گفته وی مدیریت راهبردی تمام عناصر اعم از برنامه‌ریزی در زیرساخت‌ها را دربرمی‌گیرد و امید می‌رود که مدیریت جدید به لحاظ مدیریت و برنامه‌ریزی مدون و ارتباط و تعامل با نمایندگان به رشد و توسعه استان اردبیل شتاب دهد.

محمدی اظهار داشت: درصدد بودیم استاندار جدید شخصی باشد که تجربه یک دوره استانداری را داشته و نگاه برنامه‌ریزی سیال نسبت به اردبیل داشته باشد تا بتواند اقدامات قبلی را تکمیل و با جدیت اجرای آنها را پیگیری کند که امیدوارم این انتخاب آن‌را عملی کند.

وی تصریح‌کرد: یک مدیر ‌باید با جدیت کافی و برنامه‌ریزی جامع 3 ضلع مثلث مجلس، دولت و مطالبات و تقاضاهای اجتماعی را پاسخ دهد.

نماینده مردم اردبیل اظهار می‌دارد: طی سالیان اخیر تعامل خوبی میان این استان و مجلس برقرار نشد و در بودجه 88 و 89 اعتبارات خوبی به آن تخصیص نیافته است.

وی در خصوص برنامه‌ها و پروژه‌های در دست اجرای این استان تصریح کرد: در حوزه دانشگاه اتفاقات خوبی در حال اجراست و بناست با پیگیری وزیر علوم و نمایندگان، دانشگاه صنعتی اردبیل به زودی به منظور جذب دانشجو اقدام کند. ضمن اینکه یک دانشگاه در خصوص صنعت گردشگری توسط دانشگاه جامع علمی - کاربردی در سرعین راه‌اندازی شود و قطعاً این دومین دانشگاه در زمینه صنعت گردشگری خواهد بود.

محمدی گفت: در خصوص توسعه راه‌ها و جاده‌های این منطقه بحث توسعه راه‌آهن میانه - اردبیل - مغان و باکو را داریم که علی‌رغم گله‌مندی از وزیر راه امیدواریم با پیگیری صورت‌گرفته میزان اعتبار لازم به آن تخصیص یابد و این پروژه عملی شود.

وی افزود: با یک نگاه جامع  به پروژه راه‌آهن استان و اختصاص بودجه مناسب قطعاً روند پروژه‌ها سرعت می‌گیرد و در نهایت با اتمام این راه‌آهن، راه ارتباطی اردبیل به کشورهایCIS و قفقاز هموار می‌شود.

نماینده مردم اردبیل خاطرنشان کرد: در زمینه وضعیت نابسامان تأخیر پروازهای داخل کشور پیگیری‌هایی صورت‌گرفته و سؤالی از وزیر راه مطرح شده که به زودی در صحن مجلس اعلام می‌گردد چراکه به‌رغم پیگیری‌های دلسوزانه نمایندگان، برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات وزارت راه در این مورد سلیقه‌ای بوده است.

به گفته محمدی، حیات اقتصادی اردبیل به وضعیت راه‌ها و راه‌آهن آن بستگی دارد. وی از راه‌اندازی تله‌کابین آستارا واقع در گردنه حیران خبر داد و گفت: طرح ساماندهی رودخانه بالق‌رود که از وسط اردبیل می‌گذرد در دست اجراست و تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه با حضور شهردار اردبیل به امضا رسیده که در صورت اتمام طرح زاینده‌رود دوم با هزینه‌ای در حدود 2 میلیارد تومان راه‌اندازی می‌شود.

محمدی از توسعه مدیریت شهری در شهرستان‌های سرعین و نمین خبرداد و گفت: امیدواریم دولت نسبت به راه‌اندازی یک کارخانه دولتی در این استان اقدام کنند ضمن اینکه کارخانه مهمات‌سازی این استان را پیگیری و راه‌اندازی می‌کند.

نماینده مردم اردبیل خاطرنشان‌کرد: پیرو مذاکرات صورت‌گرفته با مدیرعامل بانک کشاورزی و صندوق بیمه محصولات کشاورزی ارزیابی مجددی از محصولات زراعی شهرستان‌های اردبیل و نمین شده و خسارات کشاورزان در خصوص سرمازدگی و حوادث غیرمترقبه در سال 88 پرداخت می‌شود. به گفته وی 30 درصد خسارات دیم، 30 درصد خسارات کشت آبی و 50 درصد حبوبات از این طریق پرداخت می‌شود.

  • کد خبر : 23023
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار