خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/09/28 - 17:55
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
کمیسیون بهداشت مجلس مسئول پیگیری آلودگی هوای تهران شد

الزام سازمان‌ها به ارائه گزارش عملکرد خود برای کاهش آلودگی هوا

**کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی آلودگی هوای تهران سازمان‌ها و ارگان‌ها را موظف به ارائه گزارش در این رابطه کرد و مقرر شد این کمیسیون با جدیت پیگیر مسئله آلودگی هوا باشد.

"حسن تامینی‌لیچایی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان، اظهار کرد: معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص آلودگی هوای کلان‌شهرها و  به ویژه شهر تهران گزارشی را ارائه کرد و درباره راهکارهای جلوگیری از این آلودگی نیز بحث‌های مفصلی صورت گرفت.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، آلودگی هوای تهران را نوعی بحران و شرایط سخت دانست و افزود: با توجه به اینکه ما قانون جامع سال 1374 را داشتیم و سال 1379 نیز بر قوانین آن تاکید کردیم، هفت مورد در آن وجود داشت که قرار شد کمیسیون بهداشت به این جریان ورود پیدا کند.

نماینده مردم رشت در مجلس، ادامه داد: بر این اساس کمیسیون از همه سازمان‌ها و ارگان‌ها می‌خواهد که این موارد را رعایت کنند و به کاهش آلودگی هوا کمک کنند.

تامینی به مهم‌ترین مفاد قانون جامع سال 79 اشاره کرد و گفت: خارج کردن خودروهای فرسوده، گسترش مترو، استاندارسازی سوخت، حذف کارخانه‌های حاشیه تهران که باعث آلودگی هوا می‌شوند، کمربند سبز که به ایجاد پارک و فضای سبز اشاره دارد و همچنین آموزش و فرهنگ‌سازی در این زمینه، جزو مهم‌ترین مفاد این قانون هستند.

وی تاکید کرد: بیشتر سازمان‌هایی که باید در این رابطه همکاری می‌کردند، متاسفانه ضعیف عمل کردند و قرار شد کمیسیون بهداشت با جدیت این جریان را پیگیری کند.

به گفته سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، به این سازمان‌ها و ارگان‌ها نامه‌ای هم ارسال شده است و درخواست شده که گزارشی درباره اقدام‌های خود در این باره بدهند و با برگزاری نشست مشترک با کمیسیون مشکلات موجود را برطرف کنند.

تامینی‌لیچایی به دستور کار دوم جلسه امروز کمیسیون متبوعش اشاره کرد و گفت: مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درخصوص روند جاری در این سازمان گزارشی به کمیسیون ارائه کرد. این سازمان در بسیاری از پرداخت‌ها با مشکل مواجه است و برای جلوگیری از این مشکلات باید بتوانند به نوعی درآمدزایی کنند و از این حالت بیرون بیاید.

وی افزود: در رابطه با گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص بودجه سال 1390 آن وزارتخانه مبتنی بر برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با اشاره به هدفمندی یارانه‌ها و نیروهای شرکتی، با یکصد میلیارد تومانی که به این امر اختصاص داده شده است، به نوعی روند بهتری پیدا می‌کند.

نماینده مردم رشت در مجلس، با بیان اینکه باید شفاف‌سازی در مورد بودجه وزارت بهداشت صورت بگیرد، تصریح کرد: به زودی باید تکلیف استخدام 23 هزار پرستار روشن شود و این مستلزم، شفاف‌سازی و ارائه گزارش وزارت بهداشت درباره بودجه این وزارتخانه به کیمسیون است.

وی به ارائه گزارش رییس انجمن داروسازان درخصوص معضلات و مشکلات داروسازان کشور خصوصاً تعیین تعرفه برای داروسازان به عنوان «حق ارائه خدمات فنی» اشاره کرد و افزود: با توجه به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و اینکه داروسازان مجبور به وارد کردن دارو از خارج از کشور هستند، قرار شده است که یارانه دارو برداشته نشود و قیمت دارو با هدفمندی یارانهها افزایش پیدا نکند.

  • کد خبر : 33888
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار