خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/23 - 14:49
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی,کمیسیون ها
بیاتی در تشریح نشست عصر کمیسیون امور داخلی کشور:

اقبال کمیسیون شوراها به وزیر پیشنهادی دادگستری/ اعلام نظر نهایی کمیسیون درباره وزیر پیشنهادی وزارت کشور، فردا

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس نشست کمیسیون متبوع خود با حضور وزرای پیشنهادی کابینه دکتر پزشکیان به منظور بررسی برنامه‌ها و سوابق آنها را تشریح کرد.

ولی الله بیاتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نشست عصر امروز(سه شنبه، 23 مرداد ماه) کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها که ادامه بررسی برنامه وزرای پیشنهادی دکتر پزشکیان را در دستور داشتند، گفت: امین‌حسین رحیمی وزیر پیشنهادی دادگستری اولین مهمان جلسه عصر امروز کمیسیون بود که معاون پارلمانی رئیس جمهور و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی  وی را همراهی می کردند.

سابقه تصدی وزارت دادگستری رحیمی باعث اقبال نمایندگان به وی شد

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موافقت اعضای کمیسیون با سوابق و برنامه های این وزیر پیشنهادی، یادآور شد: رحیمی سابقه وزارت دادگستری را در کارنامه خود دارد که عملکرد گذشته وی برای نمایندگان قابل قبول بود؛ همچنین او در این جلسه توانست به خوبی پاسخگوی سؤالات و ابهامات نمایندگان باشد و نظر آنها را جلب کند.

ولی الله بیاتی در تشریح نشست مشترک کمیسیون شوراها با وزرای پیشنهادی دادگستری و کشور اظهار کرد: آقایان مومنی و رحیمی در جلسه عصر کمیسیون  حاضر و به بیان برنامه ها و سوابق خود پرداختند.

وی ادامه داد: در ابتدا آقای رحیمی در خصوص برنامه خود برای ایجاد تعامل بین قوه قضاییه و قوه مقننه توضیحاتی ارائه کرد و با توجه به اینکه ایشان در دولت شهید رئیسی هم مسئولیت این وزارتخانه را بر عهده داشتند نمایندگان بر تداوم مسیر گذشته و تعامل خوبی که بین مجمع نمایندگان و رئیس کل دادگستری استان ها ایجاد شده بود تاکید کردند. در این جلسه رییس سازمان تعزیرات نیز حضور داشت و اعضای کمیسیون نظرات خود را در حیطه وظایف تعزیرات  با وزیر پیشنهادی مطرح کردند و فضای مثبتی ناظر بر برنامه های وزیر دادگستری در کمیسیون شاهد بودیم.

وی افزود: پس از آن وزیر پیشنهادی کشور نیز که برای بار دوم در کمیسیون تخصصی شوراها حاضر می ‌شد پاسخگوی سوالات نمایندگان عضو کمیسیون بود و نمایندگان بر تعامل نزدیک بین استانداران و نمایندگان و لزوم ساماندهی اتباع خارجی تاکید کردند و با توجه به صحبت های نمایندگان به نظر تعامل خوبی بین اعضای کمیسیون و وزیر پیشنهادی کشور حاصل شده بود و کمیسیون فردا نظر نهایی خود را نیز در مورد آقای مومنی اعلام خواهد کرد.

  • کد خبر : 382137
فائزه ظهیری
خبرنگار

فائزه ظهیری

آخرین اخبار