خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/12/23 - 17:10
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
ارسلان فتحی‌پور:

افزایش توان اعتباری بانک‌ها بعد از بودجه تصویب می‌شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه در نشست امروز کمیسیون اقتصادی طرح افزایش توان اعتباری بانک‌ها و حمایت از تولید بررسی شد، گفت: این طرح بعد از تصویب لایحه بودجه در صحن علنی بررسی می‌شود.


"ارسلان فتحی‌پور" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir)، با بیان این که در نشست امروز(دوشنبه 23 اسفند) کمیسیون اقتصادی مجلس، طرح افزایش توان اعتباری بانک‌ها و حمایت از تولید بررسی شد، تصریح کرد: در نشست امروز، اعضا مواد هشت، 9 و 10 این طرح را بررسی کردند.



نماینده مردم کلیبر، هوراند، خداآفرین و آبش احمد در مجلس شورای اسلامی، درباره ماده‌های هشت، 9 و 10 طرح افزایش توان اعتباری بانک‌ها و حمایت از تولید گفت: بر اساس این ماده‌ها متقاضیان درخواست تسهیلات از بانک‌ها و ضامن‌های آنها باید اطلاعاتی از دارایی‌ها و اموال خود در اختیار بانک‌ها قرار دهند.



وی افزود: بر اساس این ماده‌ها اگر متقاضیان تسهیلات از بانک‌ها حساب سپرده‌ای نزد بانک‌ها داشته باشند، در صورت تخلف آنها در زمینه عدم پرداخت اقساط خود، بانک مجاز است از این حساب‌ها بدهی خود را برداشت کند.



فتحی‌پور گفت: در نشست امروز موضوع کاهش نرخ سود تسهیلات بانک‌ها و منطبق کردن آن با نرخ تورم در طرح افزایش توان اعتباری بانک‌ها و حمایت از تولید بررسی شد.



رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تنها بررسی یک ماده از طرح افزایش توان اعتباری بانک‌ها و حمایت از تولید باقی مانده است، تصریح کرد: در نشست آینده این کمیسیون این ماده هم مطرح و بعد از تمام شدن تصویب لایحه بودجه سال 90 کشور، این طرح در صحن علنی بررسی می‌شود.

  • کد خبر : 40984
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار