خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/07/06 - 19:51
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مطرح شد:

افزایش بودجه سنواتی جهاد دانشگاهی

**عضو کمیسیون آموزش با اشاره به حضور رییس جهاد دانشگاهی در جلسه‌ امروز کمیسیون متبوعش گفت: یادگاری پس از ارائه برنامه‌های خودپرداخت و مقرر شد بودجه سنواتی این نهاد افزایش پیدا کند.

"علی کریمی‌فیروزجانی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، اظهار داشت: در این جلسه رییس جهاددانشگاهی به بیان برنامه‌ها، اولویت‌ها و جهت‌گیری‌های جهاد دانشگاهی که یکی از نهادهای مهم علمی و پژوهشی است، پرداخت.

نماینده مردم بابل در مجلس با بیان این مطلب که این نهاد پیوند خوبی میان دانشگاه و بخش‌های صنعتی جامعه برقرار کرده است، گفت: نقش جهاد دانشگاهی در جامعه مانند موسسه رویان همواره بی‌بدیل بوده است و به همین دلیل کمیسیون و مجلس قول همکاری و مساعدت بیشتر از گذشته را به این نهاد داد.

کریمی‌فیروزجانی همچنین بررسی لایحه حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی و اختراعات اشاره کرد و گفت: آیت‌الله رضوانی به نمایندگی از شورای نگهبان در جلسه امروز حضور داشتند که توضیحاتی درباره ایرادات این شورا به این لایحه دادند.

وی تصریح کرد: عرضه و بکارگیری نوآوری در شرکت‌های دانش‌بنیان مقرر بود از طریق وام کم‌بهره و بدون بهره در اختیار اعضا قرار گیرد که شورای نگهبان در مورد کلمه‌ وام ایراد خلاف شرع را گرفت به گونه‌ای که به اعتقاد شورای نگهبان این وام هم ربوی و هم غیرربوی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: در این جلسه با رای‌گیری انجام شده ایرادات شورای نگهبان درباره‌ این لایحه رفع شد.

  • کد خبر : 28392
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار