خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/04 - 07:56
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
خسته‌بند تشریح کرد

افتتاح پروژه‌های بندرانزلی همزمان با سفر سوم هیأت دولت

**نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی آخرین وضعیت طرح‌ها و پروژه‌ةای عمرانی و توسعه این شهر را تشریح کرد.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بناست در هفته جاری هیأت دولت در سومین به استان گیلان از نزدیک با روند پروژه‌ها و طرح‌ها و همچنین مشکلات مردم آشنا شوند و پیرو این مسئله با تصویب مصوبات جدید گام‌های اساسی در راه توسعه و رشد این استان و شهرستان‌های آن را بردارند.

نشریه گلچین گیلان در خصوص برنامه‌های سومین سفر دولت در بندر انزلی با "حسن خسته‌بند" نماینده مردم این شهر به گفت و گو نشسته است که می‌خوانید:

جناب خستهبند طبق برنامههای اعلام شده، سفر سوم هیأت دولت به گیلان بناست در این هفته انجام شود، از آخرین برنامه‌ریزی‌ها درخصوص این سفر توضیحاتی بفرمایید؟

بحث درخصوص پروژه‌ها و طرح‌ها در این زمینه زیاد است اما عمده پروژه‌ها و طرح‌های مهم و بزرگ در این شهرستان در حال پیگیری است که می‌توان به پروژه استادیوم انزلی که کار فاز اول و دوم آن به پایان رسیده و بناست در این سفر کلنگ‌زنی شود که یک استادیوم 15هزار نفری است و زیرساخت 30هزار نفر را نیز دارد و قابل توسعه است.

طرح منبع آب شهرستان است که از جمله پروژه‌هایی است که وام بانک جهانی به آن تعلق گرفته و سرعت پیشرفت خوبی داشته و در این سفر بناست افتتاح شود و رقمی حدود 5/10میلیارد تومان اعتبار برای آن تخصیص داده شده است و در مجموع می‌‍‌توان گفت از میان طرح‌ها و پروژه‌های موجود آن طرح‌هایی که مهم بوده آغاز و عملیاتی شده‌اند.

درخصــوص پروژهها و طرحهای شهرستان چه اقداماتی لحاظ شده است؟

در حال‌حاضر کارها و پروژه‌های تالاب بندرانزلی در حال انجام است اما متأسفانه پروژه کنارگذر بندرانزلی به کندی پیش می‌رود. بحث راه‌آهن قزوین- رشت - بندرانزلی در محور رشت به انزلی به کندی پیش می‌رود اما توسعه موج‌شکن‌ها در بندرانزلی از پیشرفت خوبی برخوردار بوده و در حال پیگیری است. در زمینه تأسیس دانشگاه در منطقه آزاد نیز اقداماتی لحاظ شده و در حال‌حاضر 3 دانشگاه در این منطقه راه‌اندازی شده که واحد دانشگاه آزاد آن در مقاطع تحصیلی فوق‌لیسانس و دکترا از بهمن‌ماه دانشجو جذب می‌کند و بناست در سایر دانشگاه‌ها نیز حدود هزار دانشجو جذب شود که با این احتساب در سال‌جاری هزار و پانصد دانشجو جذب این دانشگاه شده‌اند. در مقابل تمام این پروژه‌ها، طرح‌ها و پروژه‌های داخلی شهر به دلیل عدم توانمندی شهردار بندرانزلی با رویه کندی روبه‌روست.

جناب خستهبند تاکنون بودجه 90 به مجلس ارائه نشده و بنا بر اعتقاد نمایندگان هرگونه تعلل در این مسئله به ضرر کشور و مردم است، ارزیابی شما از این مسئله به چه صورت است؟

طبق گفته و اظهارنظر معاون پارلمانی دولت بنا بود بعد از اتمام برنامه پنجم توسعه این لایحه به مجلس برسد و گمان می‌رود در بهمن ماه این اتفاق رخ دهد البته بودجه در اکثر سال‌ها با تأخیر به مجلس رسیده و این تنها مربوط به دولت دهم نیست و در سایر دولت‌ها هم به همین صورت است. خوشبختانه در سال‌جاری دولت با کسری بودجه روبه‌رو نشده و چیزی به عنوان متمم به مجلس در این زمینه ارائه نشده است و این از نکات مثبت قابل‌توجه است و هرچند 2 ماه تا پایان سال وقت باقی است اما اگر هرچه زودتر متولیان نسبت به این امر اقدام کنند به نفع همه خواهد بود و مجلس زمان بیشتری برای بررسی دارد.

باتوجه به اجرای قانون هدفمندکردن یارانهها از نظر شما متولیان چه محورهایی را در این لایحه باید لحاظ کنند؟

بررسی عملکرد دولت در این زمینه مطلوب بوده ضمن اینکه این طرح با کمک مجلس، مردم و قوه‌قضاییه تاکنون به خوبی پیش رفته است. از سوی دیگر اجرای دیگر طرح دست دولت را باز گذاشته تا در زمینه تأمین‌اجتماعی مردم و درمان سرمایه‌گذاری کرده و در زیرساخت‌های بخش‌های مختلف از جمله راه‌آهن و حمل‌ونقل سرمایه‌گذاری کرده و در حال انجام عملیات است. به نظر می‌رسد باتوجه به توان مالی دولت به واسطه اجرای این قانون همچنین افزایش قیمت نفت دولت می‌تواند در بخش‌های مختلف زندگی مردم اعم از بهداشت، درمان، تأمین‌اجتماعی، حمل‌و‌نقل عمومی و... به درستی عمل کند و از فشار و آسیب مردم بکاهد و با حمایت‌های لازم به افزایش تولید و تجارت کمک و برای این موارد برنامه‌ریزی کند.

طی هفتههای گذشته سازمان تربیتبدنی و ملی جوانان طبق مصوبه مجلس ادغام شدند، ارزیابی شما از این اقدام چگونه است؟

بنده نظر مثبتی نداشتم چراکه در حال‌حاضر سازمان تربیت‌بدنی با مشکلات زیادی روبه‌روست و نقاط ضعف زیادی در بحث ورزش جوانان وجود دارد. حال اگر سایر مشکلات جوانان از جمله بیکاری مسکن، ازدواج و... هم به آن اضافه شود کار این نهاد چند برابر می‌شود و با همه این موارد چه وزیر و با چه امکاناتی بناست این مسئله را حل کند به نظر می‌رسد یک مدیریت قوی لازم دارد ضمن اینکه باتوجه به جمعیت جوانان کشور اگر این مسئله صورت نمی‌گرفت روند بهتری داشت.

  • کد خبر : 36367
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار