خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/30 - 09:30
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
امین شعبانی:

اعزام هیاتی از نمایندگان به کردستان برای احداث کارخانه خودرو

**نماینده سنندج در مجلس از اعزام هیاتی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن به همراه مدیرعامل سایپا جهت بررسی شرایط احداث کارخانه خودروسازی در استان کردستان خبر داد.

"امین شعبانی" نماینده سنندج در مجلس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به سوال خود از علی اکبر محرابیان وزیر صنایع و معادن که در دستور کار  کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرار داشت، گفت: محور این سوال در خصوص عدم اجرای مصوبات سفر مقام معظم رهبری به کردستان در اردیبهشت سال گذشته بود.

وی افزود: اینجانب از وزیر صنایع و معادن سوال کردم که چرا به رغم تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر احداث صنایع بزرگ و مادر در استان کردستان هنوز هیچ اقدام خاصی انجام نشده است.

نماینده سنندج در مجلس اضافه کرد: مسئولان وزارت صنایع و  معادن به تاکیدات مقام معظم رهبری اذعان داشتند اما اعلام کردند که هنوز منطقه خاصی را برای احداث کارخانه خودروسازی یافت نکردند.

شعبانی گفت: قرار شد تا در دهم یا یازدهم مرداد مدیرعامل سایپا و معاونین وزیر صنایع و معادن و همچنین هیاتی از کمیسیون صنایع و معادن مجلس بازدیدی از استان کردستان داشته و شرایط احداث کارخانه خودروسازی در این استان را بررسی کنند.

وی با بیان اینکه در شمال استان کردستان یعنی شهرهای بیجار و قروه سرمایه گذاری های خوبی انجام شده، گفت: در مرز باشماق و شهرهای مریوان و بانه نیز اشتغالزایی انجام شده اما شهرهای سنندج، دیواندره و  کامیاران آنطور که باید سرمایه گذاری صورت نگرفته است.

شعبانی گفت: پیشنهاد ما این است که تا این کارخانه خودروسازی در مسیر بزرگراه جنوب به شمال که بندرامام خمینی را به مرز بازرگان وصل می کند و از لحاظ ترانزیتی نیز در موقعیت خوبی است و همچنین با منطقه شرق و غرب کشور هم از لحاظ گلوگاهی ارتباط مستقیمی دارد و می تواند نقطه استراتژیکی برای احداث کارخانه باشد، این کارخانه احداث گردد.

  • کد خبر : 22741
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار