خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1393/03/04 - 17:05
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
اسفنانی:

اطلاعات رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر درباره تغییر آیین دادرسی کیفری ناقص است

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به این که رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا نمی تواند درباره تغییر آیین دادرسی کیفری سخن بگوید، گفت: تغییر و اصلاح آیین دادرسی کیفری پس از مطرح شدن در صحن علنی در کمیسیون با اکثریت مطلق آرا به تصویب رسید.


محمد علی اسفنانی، در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت با تاکید بر این که قانون اساسی به کمیسیون ها اجازه داده در موارد خاص قوانین را تغییر دهند، افزود: بر اساس اصل 85 قانون اساسی، هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، تغییر آیین دادرسی کیفری را پس از طرح در صحن علنی به کمیسیون حقوقی و قضایی واگذار کرد.



نماینده مردم فریدون شهر، فریدن و چادگان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری این که اطلاعات ناقص سبب شده رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا اتهامات ناروایی به کمیسیون قضایی حقوقی مجلس بزند،‌ ادامه داد: چطور ممکن است هیات رئیسه مجلس از تغییر این آیین بی اطلاع باشد،‌ اما رئیس مجلس شورای اسلامی، ‌امروز در دیدار با مقام معظم رهبری به آن اشاره کند.



سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که تغییرات گسترده آیین دادرسی کیفری با کمک اساتید برجسته دانشگاه انجام گرفته است، تصریح کرد: تغییرات گسترده ای در زمینه حقوق طرفین پرونده، حقوق متهم درباره انتخاب وکیل، رسیدگی به پرونده ها و تجدید نظر آرا در محاکم اختصاصی و عمومی انجام گرفته و در بلند مدت سبب کاهش جرایم خواهد شد.



گفتنی است، در روزهای گذشته، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با انتقاد از ابلاغ شدن آیین دادرسی کیفری گفت: کمیسیون حقوقی و قضایی، آیین دادرسی کیفری را ابلاغ کرده است که در عرصه مقابله با مواد مخدر چالش‌هایی را ایجاد می‌کند، در حالی که مبارزه جدی با مواد مخدر مطالبه اول مردم بوده است./



پایان پیام      

  • کد خبر : 128114
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار