خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/07/04 - 19:34
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد:

اصلاحیه‌های قانون استخدام 60 هزار حق‌التدریسی در دستور کار کمیسیون

**سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون متبوعش گفت: گزارش وزیر آموزش و پرورش درباره استخدام 60 هزار نیرو در جهت اجرای قانون بود؛ اما برخی از نمایندگان به بعضی از موارد این قانون اعتراضاتی داشتند.

"نورالله حیدری دستنایی" در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت، با بیان این مطلب که بیشتر اعضای کمیسیون سوالات خود را از وزیر آموزش و پرورش مطرح کردند، اظهار داشت: توضیحات آقای حاجی بابایی بیانگر این بود که طبق قانون عمل کرده است که در یک فرجه پنج ساله 60 هزار حق التدریسی و نیروی نهضت سوادآموزی باید استخدام می شدند.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش امسال دو برابر ظرفیت سال اول نیرو استخدام کرده است که این امر در جهت قانون و مورد تایید ماست؛ اما برخی از نمایندگان نسبت به بعضی از واژه های این قانون ایراداتی گرفته اند.

نماینده مردم اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ با اشاره به اینکه براساس این قانون کسانی که فعالیت مستمر داشته باشند مورد تایید هستند، گفت: طبق این قانون نباید انقطاع در خدمت این نیروها وجود داشته باشد و ایراد بعضی از اعضای کمیسیون نیز به همین موضوع بود. آنهم به این دلیل که ممکن است فردی ناخواسته به علت بیماری و یا مشکلات دیگر نتواند در یک یا 2 سال به طور مستمر فعالیت داشته باشد.

وی افزود: بحث دیگر درباره این بود که اولویت را به متقاضیانی بدهیم که مدرک بالا با سابقه پایین دارند و یا اینکه دارای سابقه تدریس زیاد با مدرک پایین هستند. البته افرادی که جدیدا استخدام شدند، بیشتر دارای مدرک بالا بودند و اعضای کمیسیون نیز بر همین نکته تاکید داشتند.

حیدری دستنایی با بیان این مطلب که این موضوع به تفسیر ما از قانون مربوط می شود گفت: توضیخات وزیر درباره استخدام این نیروها گویا بود و تصمیم گرفته شد برخی اصلاحات این قانون در دستور کار کمیسیون قرار بگیرد.

وی کمبود وقت را دلیل عدم بررسی وضعیت قانون پذیرش دانشجو در آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و مراکز تربیت معلم عنوان کرد و افزود: برخلاف اینکه این قانون هنوز از سوی رییس جمهوری ابلاغ نشده است؛ اما به دلیل ضرورت این موضوع تا حدود زیادی سهمیه ها و ظرفیت های این مراکز را اعلام کردیم. 

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، تاکید کرد: گزارش کمیسیون نیز در رابطه با قانون پذیرش دانشجو در مراکز تربیت معلم و دانشکده های فنی و حرفه ای آماده است که این هفته با محوریت اجرا نشدن این قانون در صحن مطرح می شود. 

  • کد خبر : 28212
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار