خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/07/24 - 17:34
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
به منظور تامین نظر شورای نگهبان صورت گرفت؛

اصلاح لایحه تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری در کمیسیون قضایی مجلس

لایحه تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری به منظور تامین نظر شورای نگهبان در نشست امروز کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، بررسی و اصلاح شد.


موسی قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، در تشریح مباحث مطرح شده در کمیسیون قضایی و حقوقی، از بررسی و اصلاح مواد باقی‌مانده لایحه تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری به منظور تامین نظر شورای نگهبان خبر داد.



نماینده مردم قاینات در مجلس شورای اسلامی، افزود: حدود ماده نیز از لایحه مبارزه با تأمین مالی تروریسم در نشست امروز کمیسیون به تصویب رسید.



نمایندگان مجلس شورای اسلامی 29 تیر سال گذشته یک فوریت لایحه مبارزه با تامین مالی مبارزه با تروریسم را با 147 رای موافق به تصویب رساندند.



در صورت تصویب نهایی این لایحه 17 ماده‌ای که به امضای وزرای دادگستری و اقتصادی و همچنین رییس جمهوری رسیده است، ارتکاب یا تهدید به ارتکاب جرایم و اقدامات خشونت‌آمیز از طریق به وحشت افکندن مردم جهت تاثیرگذاری بر خط مشیء، تصمیمات و اقدامات دولت جمهوری اسلامی ایران، سایر کشورها و سازمان‌های بین‌المللی که در خاک ایران نمایندگی دارند و ارتکاب اعمال مجرمانه از قبیل قتل، تهدید به قتل، سوء قصد یا اقدام خشونت‌آمیز منجر به قتل یا آسیب جسمانی شدید علیه افراد نظامی، ربودن یا توقیف غیرقانونی و گروگانگیری عکاس و هرگونه اقدام خشونت‌آمیز آگاهانه علیه افرادی که قانونا دارای مصونیت بین‌المللی هستند.



به نحوی که جان یا آزادی این افراد را به مخاطره انداخته و یا دارای چنین شرایطی باشد و خرابکاری در اموال و تاسیسات عمومی دولتی و غیر دولتی که منجر به تخریب و خسارت شدید یا اخلال در کارکرد مؤثر و عادی گردد و ایراد خسارت شدید به محیط زیست از قبیل مسموم کردن آب‌ها و آتش زدن جنگل‌ها، مشمول مجازات خواهد بود و در غیر این صورت به تناسب شدت عمل به 2 تا 10 سال حبس و جزای نقدی معادل 2 تا 10 برابر منابع مالی تامین شده محکوم خواهد شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 60829
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم