خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/09/01 - 16:47
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
فولادگر در تشریح جلسه کمیسیون نظارت بر اجرای اصل 44:

اصل 44 درمورد شرکت‌های زیر مجموعه صدا و سیما باید اجرا شود

رئیس کمیسیون پیگیری و نظارت بر اجرای اصل 44 مجلس، گفت: سازمان صدا و سیما موسسه دولتی است؛ اما درباره کلیه شرکت‌های زیر مجموعه صدا و سیما باید مطابق اصل 44 عمل شود.


حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اعلام اینکه طرح اداره صدا و سیما در نشست روز گذشته کمیسیون اصل 44 بررسی‌شد، افزود: طرح اداره صدا و سیما از 2 جهت به کمیسیون اصل 44 ارجاع شده؛ یکی از جهت شرکت‌های وابسته به صدا و سیما و موسسه‌هایی که قابل واگذاری هستند، و دیگری از بعد سیاست‌های اصل 44 بحث انحصار که کمیسیون صنایع نیز از بعد مخابراتی به آن ورود پیدا کرده است.



نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما این موضوع را که آیا عرصه‌ای که بخش خصوصی مانند اینترنت و خدمات ماهواره‌ای به آن ورود پیدا کرده بر اساس سیاست‌های اصل 44 است یا نه را بررسی کردیم.



وی با بیان اینکه وزارت ارتباطات معتقد است که این مباحث با شرح وظایف این وزارتخانه تداخل دارد، تصریح کرد: خود سازمان صدا و سیما موسسه دولتی است و کارهای تلویزیونی هم که جنبه حاکمیتی باشد مانند خود سازمان دولتی هستند؛ اما درباره کلیه شرکت‌های زیر مجموعه صدا و سیما باید مطابق اصل 44 عمل شود.



رئیس کمیسیون اصل 44 مجلس هشتم، گفت: کارگروهی متشکل از 2 نفر از وزارت ارتباطات، دو نفر از صدا و سیما، دو نفر از طراحان این طرح و برخی از کارشناسان مرکز پژوهش‌ها به منظور بررسی مباحث انحصار پهنای باند و قابلیت پخش تصاویر تشکیل شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 63343
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم