خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/23 - 12:34
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
محمد تقی رهبر:

اصفهان در محاصره آلاینده‌هاست

**نماینده مردم اصفهان با تاکید بر اینکه اصفهان در محاصره آلاینده هاست گفت: برای رفع مشکل آلودگی هوای اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی ایران که حتی خارجی‌ها هم به آن عنایت ویژه‌ای دارند، باید تلاش بیشتری کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی رهبر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درباره آلودگی هوای این شهر و تأکید معاون برنامه‌ریز استانداری اصفهان برای خروج کارخانه‌های آلاینده از شرق اصفهان به روزنامه «نسل فردا» اصفهان گفت: در حال حاضر اصفهان در محاصره چندین کارخانه است. پالایشگاه که در شمال اصفهان بخشی از اصفهان را تحت تأثیر خود قرار داده است و از سوی دیگر کارخانه‌های فولاد و ذوب‌آهن در آلودگی هوای این شهر تاریخی بی‌تأثیر نیستند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تأکید کرد: از سوی دیگر باید به تردد زیاد خودروها در اصفهان اشاره کرد. در حال حاضر می‌بینیم که خیابان‌های اصفهان با ظرفیت محدودی که دارند محل تردد انواع وسائل نقلیه هستند، به همین علت باید برای اجرایی شدن طرح زوج یا فرد و نیز طرح ترافیک اصفهان فکری جدی کرد.

رهبر در ادامه خاطر نشان کرد: اگر انتقال کارخانه‌های آلاینده در شرق اصفهان کارشناسی شده تا آلایندگی آنها برای اصفهان کمتر شود برای این امر باید اقدام شود.

نماینده مردم اصفهان با اشاره به معضلات فعلی شهر اصفهان از بابت ساخت و ساز بی‌رویه بناهای مرتفع و نیز کمبود منابع آبی گفت: در حال حاضر تغذیه نشدن سیستم آبی اصفهان و همچنین ساخت ساختمان‌های بلند مرتبه، کمبود آب و آلودگی بیشتر منابع را به دنبال دارد. مسئولان باید هر کاری که موجب کاهش آلودگی آب و هوای اصفهان می‌شود را در دستور کار خود قرار دهند. البته به نظر من تشکیل کارگروهی یا کمیته‌ای برای این موضوع که از همه نهادها در آن حضور داشته باشند تا راهکارها را بررسی کنند لازم و ضروری است.

حجت الاسلام رهبر درباره مصوبه جدید پزشکان درباره ممنوعیت فعالیت پزشکان شاغل در مراکز درمانی دولت در بخش خصوصی نیز گفت: تدابیر این طرح را باید کارشناسان وزارت بهداشت و درمان در نظر بگیرند. در صورت تأیید نهایی این قانون از سوی شورای نگهبان این موضوع باید به نوعی در نظر گرفته شود تا برای پزشکان شاغل در بخش دولتی حقوق جبرانی متعادل در نظر گرفت.

وی در ادامه تأکید کرد: به هر حال در نظر گرفتن چنین مواردی موجب می‌شود تا شاغلان در بخش‌های دولتی با انگیزه بیشتری کار کنند.

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس درباره احتمال استعفای پزشکان بخش دولتی برای اشتغال در بخش خصوصی نیز گفت: بخش پزشکی خصوصی کشور اینقدر ظرفیت ندارد که بخواهد جمعیت عظیمی از پزشکان را جذب کند. البته پزشکان ما هم افرادی نیستند که بخواهند خدمتگذاری به مردم را نادیده بگیرند و استعفا از بخش دولتی یا اقدامات دیگر را ترجیح بدهند، ضمن اینکه وزارتخانه باید با پزشکان کنار بیاید و از نیروهای خود حمایت کند. نماینده مردم اصفهان در ادامه تأکید کرد: البته به چند دلیل تصور نمی‌کنیم که چنین اتفاقی بیفتد؛ اول اینکه بخش خصوصی چنین ظرفیتی را ندارد ضمن اینکه پزشکان ما نیز نسبت به مردم خدمت می‌کنند و قشر عظیمی از آنها چنین کاری نمی‌کنند و البته باید مشوق‌های لازم را برای آنها تهیه کرد.

  • کد خبر : 35641
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار