خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/07/17 - 17:46
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در بررسی ایرادهای شورای نگهبان صورت گرفت

اصرار کمیسیون قضایی بر مصوبه مجلس درباره تشکیلات دیوان عدالت اداری

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، گفت: اعضای کمیسیون ایرادات شورای نگهبان به تبصره 2 ماده 12 لایحه تشکیلات و ایرادات دیوان عدالت اداری را نپذیرفتند و در جلسه امروز مقرر شد که این موضوع به صحن علنی آمده و در صورت تصویب آن توسط نمایندگان، مصوبه به مجمع تشخیص مصلحت نظام برود.


موسی قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی خبرگزاری خانه ملت بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه تشکیلات دیوان عدالت اداری در دستور کار جلسه امروز کمیسیون قضایی و حقوقی قرا داشت.



نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اعضا در این جلسه از مجموع 17 ایراد شورای نگهبان، 11 ایراد را ضمن بررسی، اصلاح و تصویب کردند.



وی افزود: البته در مورد یکی از ایرادات که مربوط به تبصره 2 ماده 12 این لایحه بود که اعضا بر نظر قبلی خود اصرار کرده و نظر شورا را نپذیرفتند.



نماینده مردم در مجلس بیان کرد: کمیسیون قضایی و حقوقی در تبصره 2 ماده 12 لایحه تشکیلات دیوان عدالت اداری مصوب کرده بود که دیوان عدالت می‌تواند در مورد مصوباتی از شورای عالی انقلاب فرهنگی که خارج از حدود و اختیار این شورا است، ورود کند اما شورای نگهبان این مسئله را ایراد دانسته بود.



وی ادامه داد: در جلسه امروز مقرر شد که این موضوع به صحن علنی آمده و در صورت تصویب آن توسط نمایندگان، مصوبه به مجمع تشخیص مصلحت نظام برود./



پایان پیام

  • کد خبر : 60283
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم