خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/31 - 14:15
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سخنگوی کمیسیون تلفیق خبر داد:

اشتغال همزمان کادر پزشکی در دولت و بخش خصوصی ممنوع

**سخنگوی کمیسیون تلفیق در نشست خبری خود با خبرنگاران از تصویب چند ماده دیگر از قانون برنامه پنجم توسعه خبر داد و گفت: بر اساس یکی از این مواد، کادر پزشکی که با نهادهای آموزش و خدماتی دولتی همکاری می‌کنند مجاز به فعالیت در سایر مراکز درمانی و آموزشی غیر دولتی نیستند.

"محمد مهدی مفتح" سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در نشست امروز خود با خبرنگاران به تصویب چند ماده دیگر از لایحه برنامه پنجم توسعه در جلسات این کمیسیون اشاره کرد و گفت: بر مبنای ماده 36 مقرر شد شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در برنامه پنجم نیز به کارش ادامه دهد.

وی در مورد ساختار این شورا گفت: ساختار و شرح وظایف شورای عالی سلامت و امنیت غذایی توسط وزارت بهداشت تعیین و در هیئت وزیران تصویب می‌شود.

مفتح همچنین افزود: طبق تصمیمات کمیسیون تلفیق وزارت بهداشت موظف شد در سال اول برنامه پنجم، سامانه خدمات جامع و هماهنگی سلامت را تدوین کند. این سامانه باید با محوریت پزشک خانواده، واگذاری امور تصدی‌گری و پرداخت مبتنی بر عملکرد باشد.

وی همچنین از تصویب ماده‌ای دیگر در این کمیسیون خبر داد و گفت: بر اساس ماده‌ای دیگر از لایحه برنامه پنجم توسعه، کلیه خدمات دهندگان حوزه سلامت موظف شدند از خط مشی دولت در زمینه سیاست‌های سلامت تبعیت کنند.

سخنگوی کمیسیون با اشاره به یکی از مهم‌ترین مصوبات این کمیسیون در زمینه سلامت، گفت: پزشکانی که بصورت پیمانی یا رسمی با نهادهای آموزشی دولتی همکاری می‌کنند، مجاز به فعالیت در سایر مراکز درمانی و آموزشی غیر دولتی مانند مطب‌ها یا بیمارستان‌های مربوط به بخش غیر دولتی نیستند و همینطور تمامی کادر پرستاری و پیراپزشکی سیستم دولتی نیز حق فعالیت در سیستم خصوصی را ندارند.

مفتح در ادامه سخنان خود با اشاره به مصوبات کمیسیون در مورد لایحه برنامه پنجم توسعه افزود: برای تحقق شاخص عدالت در سلامت و کاهش هزینه‌های پرداختی مستقیم مردم به حداقل 30 درصد هزینه‌های سلامت، دولت موظف شد درصد معینی از درآمدهای ناشی از هدفمندی یارانه‌ها را به حوزه سلامت اختصاص دهد.

وی همچنین افزود: طبق یکی از مصوبات کمیسیون وزارت بهداشت موظف شد ظرفیت ورودی تمام آموزشگاه‌های دروس مربوط به پزشکی را بر اساس نیاز سیستم پزشکی و با محوریت پزشک خانواده و نقشه جامع علمی کشور تعیین کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق از تصویب کمک به پزشکان فعال در مناطق محروم خبر داد و گفت: پزشکانی که بطور مستمر حداقل دوسال در مناطق محروم خدمت کنند، می‌توانند از تسهیلات ویژه برخوردار شوند.

مفتح همچنین از تصویب یکی از مواد لایحه برنامه پنجم برای جلوگیری از تبلیغات کالاهای تهدید کننده سلامت خبر داد و گفت: تبیلغ خدمات و کالاهای تهدید کننده سلامت در کلیه رسانه‌ها ممنوع شد و جریمه تخلف کنندگان نیز از یک میلیون تا ده میلیون تومان در نظر گرفته شد.

وی در پایان این نشست خبری از تصویب مواد 35، 36، 38، 39، 40 و 41 لایحه برنامه پنجم توسعه در آخرین جلسه کمیسیون تلفیق خبر داد.

  • کد خبر : 25605
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار