خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/14 - 09:01
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سیدحسین ذوالانوار:

استان فارس سفره‌های کشور را تأمین می‌کند

**"سیدحسین ذوالانوار" نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی در روزنامه خبرجنوب دیدگاه خود را درباره ظرفیت‌ها و قابلیت‌های کشاورزی استان فارس بیان کرده که متن آن چنین است:

استان فارس یکی از قطب‌های کشاورزی ایران است، به طوری که 14 درصد محصولات باغی و زراعی کشور در این استان تولید می‌شود. متأسفانه در چند سال اخیر شاهد کمی نزولات جوی و به تبع آن خشکسالی بودیم که این مسئله تأثیر بسیار منفی بر کشاورزان این استان گذاشته است.

در این میان با توجه به اینکه اقتصاد فارس بیشتر مبتنی بر کشاورزی است تا صنعت، نیاز به حمایت دولت از کشاورزان به طور جدی احساس می‌شد.

پس از بررسی‌های کارشناسان استان فارس در میان پنج استانی قرار گرفت که بیشترین آسیب را در خشکسالی‌های اخیر دیده بود و به همین دلیل بودجه خوبی در سال 88 برای جلوگیری از بحران در این استان تصویب شد. با این حال سال 88 به پایان رسیدو دولت 80 میلیارد تومان از تعهداتش را واگذار نکرد.

از آن جا که استان فارس در ردیف استان‌های اول در زمینه خشکسالی بود، این مبلغ می‌توانست راه گشای مشکلات بسیاری باشد. البته نمایندگان استان هم دائم برای وصول این بودجه تلاش کرده‌اند که هنوز به نتیجه نرسیده است.

امسال در دیدارهای مردمی، کشاورزان بسیار گلایه‌مند بودند و بیشترین مطالبات مردم به‌ویژه در روستاها مربوط به کمک به جامعه کشاورز بود. در جلساتی که با وزیر و معاونان او در جهاد کشاورزی داشتیم، قول پرداخت مطالبات را در سال 89 به ما داده‌اند که امیدوارم این وعده عملی شود.

در صورتی که این بودجه برسد، زمینه خوبی برای فعالیت‌های زیرساختی مانند احداث سد و انتقال آب ایجاد خواهد شد. در عین حال به کشاورزانی که آسیب جدی دیده‌اند نهال رایگان اهدا می‌شود. ما حتی تلاش داریم ابرها را بارور کنیم؛ البته همه این‌ها نیاز به بودجه دارد که امیدوارم با توجه به وضعیت نامناسب کشاورزان استان و همچنین جایگاه فارس در کشاورزی این بودجه هر چه سریع‌تر تأمین شود.

  • کد خبر : 24077
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار