خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/01/21 - 17:07
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در صورت تصویب در صحن علنی صورت می‌گیرد؛

ارجاع طرح رسیدگی به دارایی مسئولان به مجمع تشخیص

بر اساس مصوبه امروز کمیسیون قضایی مجلس، طرح رسیدگی به دارایی مقامات، مسؤلان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران در صورت رای‌آوری در صحن به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع می‌شود.


"امین‌حسین رحیمی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir)، در خصوص مباحث مطرح شده در جلسه امروز کمیسیون متبوعش، اظهار کرد: طرح رسیدگی به دارایی مقامات، مسؤلان و کارگزاران نظام که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود، امروز بار دیگر با حضور 2 نفر از اعضای شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.



نماینده ملایر در مجلس، افزود: اعضای کمیسیون و نمایندگان شورای نگهبان نظرها و پیشنهادهای خود را مطرح کردند و با توجه به اینکه ایرادهای شورای نگهبان که ایراد اصل 142 قانون اساسی بود، قابل رفع نبود ما تنها 2 حق انتخاب داشتیم.



سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ادامه داد: یا باید کل طرح را رد می‌کردیم و یا اینکه اصرار به مصوبه قبلی خود و ارجاع طرح به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌کردیم.



وی با بیان اینکه ارجاع این طرح به مجمع در کمیسیون تصویب شد، گفت: ارجاع طرح به مجمع چون رفع ایراد است به صورت خارج از نوبت در صحن مطرح خواهد شد.



رحیمی همچنین به دستور کار دیگر این کمیسیون اشاره کرد و افزود: شورای نگهبان نسبت به لایحه نظارت بر رفتار قضات ایراد گرفته بود که این ایرادها رفع شد و به گزارش آن به صحن مجلس ارائه می‌شود.



طرح اعلام دارایی مسئولان نظام، طرحی است که براساس آن یکی از شرایط تصدی سمت‌ها، ارائه فهرست اموال و دارایی خود،‌ همسر و فرزندان تحت تکفل می‌شود.



  

  • کد خبر : 42861
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار