خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/09/27 - 11:00
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عضو کمیسیون اجتماعی خبر داد

ارائه گزارش نهایی تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی تا پایان سال

**عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد که سه تیم از کمیسیون اجتماعی همچنان در حال تحقیق از سازمان تامین اجتماعی و در مرحله جمع‌آوری اطلاعات هستند و ما امیدواریم که تا پایان سال گزارش نهایی را به مجلس ارائه کنیم.

"داریوش قنبری" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، با تاکید بر اینکه کمیسیون در حال گردآوری اطلاعات است، اظهار کرد: چند کارشناس به همراه سه تیم که یک تیم مربوط به تحقیق و تفحص از سشتا(شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی)، یک تیم مربوط به سازمان بازنشستگی و یک تیم برای تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی است، در حال جمع‌آوری اطلاعات مربوط به این سازمان‌ها هستند.

نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، شیروان و چرداول در مجلس، افزود: تمام اطلاعاتی که مواردی از احتمال خطا و یا خلافی در سازمان تامین اجتماعی وجود دارد در حال جمع‌آوری است.

وی با بیان اینکه کار پردازش ازاطلاعات به زودی از سوی کمیسیون آغاز می‌شود، گفت: پس از گردآوری اطلاعات کار پردازش اطلاعات آغاز و در نهایت گزارش نهایی به مجلس ارائه خواهد شد.

قنبری که خود عضو کارگروه تحقیق از شستا است، در رابطه زمان ارائه این گزارش به مجلس، گفت: ما امیدواریم که تا پایان سال گزارش نهایی را به مجلس تقدیم کنیم و کار تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی را به اتمام برسانیم.

تحقیق و تفحص همچنان ادامه دارد

عضو دیگر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، از ادامه تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی و بازنشستگی در کمیسیون متبوعش خبر داد.

"محمدقیوم دهقانی" نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، با بیان اینکه اعضای کیمسیون به همراه سایر نمایندگان درگیر بررسی برنامه پنجم توسعه بودند، اظهار کرد: به دلیل فشار کاری برنامه پنجم و اینکه این برنامه تمام وقت نمایندگان را به خود اختصاص داده بود، پیگیری‌های مربوط به تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در حد پیگیری‌های قبل از برنامه باقی بماند.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز و والگان در مجلس، به تقسیم‌بندی‌های صورت گرفته در کمیسیون در این باره اشاره کرد و گفت: تمامی گروه‌ها پس از پایان بررسی‌هایشان، نتایج را به کمیسیون ارائه می‌کنند و مورد بررسی قرار خواهد گرفت و پس از آن طی گزارشی به مجلس ارائه خواهد شد.

به گفته دهقانی برخی از مشکلات مربوط به مباحث سرمایه‌گذاری و شرکت‌های مربوطه تامین اجتماعی است، باید در مورد تحقیق بیشتری صورت بگیرد.

درخواست تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی از روز 15 دی ماه 1388 در کمیسیون اجتماعی مجلس مورد بررسی قرار گرفت و با اکثریت آرا به تصویب اعضای این کمیسیون رسید و به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی برای طرح در صحن علنی ارائه شد. نمایندگان در جلسه علنی روز چهارشنبه 29 اردیبهشت ماه 1389 با 277 رای مثبت، 2 رای منفی و 5 رای ممتنع با تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی موافقت کردند. بر اساس اصل 76 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، مجلس شورای اسلامی حق تحقیق و تفحص در تمام امور کشور را دارد.

  • کد خبر : 33715
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار