خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/07/11 - 19:09
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس خبر داد:

ارائه گزارش 400 صفحه‌ای از ابهامات آزمون دستیاری پزشکی

**در جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گزارشی 400 صفحه‌ای از سوی کارشناس حوزه سنجش این کمیسیون درباره رفع ابهامات آزمون دستیاری پزشکی ارائه شد.

"نورالله حیدری‌دستنایی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، با بیان این مطلب که کمیسیون آموزش از مجموعه معاونت پژوهشی وزارت علوم برای حضور در این کمیسیون دعوت کرده بود، افزود: این دعوت به منظور دریافت آخرین خبرها از آزمون دوم دستیاری پزشکی صورت گرفته بود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: کارشناس خبره در حوزه سنجش به عنوان مشاور کمیسیون آموزش در یک فرجه چند هفته‌ای، گزارش 400 صفحه‌ای از مراحل مختلف آزمون دوم دستیاری را تهیه و در جلسه امروز ارائه کرد و قرار شد طبق مقررات عمل شود.

وی با اشاره به نتایج این گزارش و اینکه می‌تواند مبنای تصمیم‌گیری کمیسیون باشد، افزود: خوشبختانه این گزارش بسیاری از ابهامات درباره آزمون دوم دستیاری را برطرف کرد و مورد قبول اعضای کمیسیون بود.

حیدری در ادامه گفت: گزارش مفصلی نیز از فعالیت‌های حوزه پژوهشی- تحقیقاتی امور پزشکی کشور در دولت نهم و دهم، به خصوص پس از تصدی خانم مرضیه وحید دستجردی بر وزارت بهداشت و درمان، ارائه شد که نشان‌دهنده جهش خوب ما در حوزه پژوهشی پزشکی است.

نماینده مردم اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس، با تاکید براینکه رتبه‌های خوبی در حوزه پزشکی کسب کردیم، افزود: بر اساس گزارش ارائه شده، مقالات خوب و فعالیت‌های مختلفی در همایش‌ها مطرح شده است، همچنین تمرکز بر جلوگیری از بیماری‌های جهان شمول مهم‌ترین بخش این گزارش بود.

حیدری روند حوزه پژوهشی امور پزشکی را مطلوب دانست و تصریح کرد: قطعا این موقعیت خوبی برای بخش پزشکی و درمانی ما خواهد بود؛ اما ما به وضع موجود قانع نیستیم و در جلسه امروز نیز مقرر شد با توجه به حساسیت این موضوع در جلسات بعدی نیز به آن پرداخته شود.  

 

  • کد خبر : 28626
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار