خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/10 - 10:30
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
قنبری:

ادغام سازمان ملی جوانان و تربیت‌بدنی در یک وزارتخانه دولت را کوچک می‌کند

**عضو کمیسیون اجتماعی مجلس معتقد است کوچک شدن دولت با کاهش حجم کارکنان و فضاهای اداری که دولت در اختیار دارد صورت می‌پذیرد.

"داریوش قنبری" در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت در خصوص وزارتخانه شدن سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان اظهار داشت: ریاست این دو سازمان در حال حاضر بر عهده معاونین رئیس جمهور است و از آنجا که معاونین رئیس جمهور در قبال عملکرد خود به مجلس پاسخگو نیستند نمایندگان نمی توانند به وظایف خود به درستی عمل کنند.

نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، شیروان و چرداول در پاسخ به این سوال که آیا وزارتخانه شدن این سازمانها مغایر با کوچک شدن دولت و کاهش وزارتخانه ها نیست، گفت: کوچک شدن دولت با افزایش و کاهش وزارتخانه ها کاملا متفاوت است، کوچک شدن دولت را باید در کم شدن حجم کارکنان و فضای اداری که در اختیار دولت است در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: با ادغام این سازمان ها در یک وزارتخانه بسیاری از فضاهایی که در دست دولت است تبدیل به یک ساختمان واحد می شود و برخی امور در یکدیگر ادغام می شود و شاهد کوچک شدن دولت به لحاظ تصدی مسئولیت ها هستیم.

قنبری با بیان اینکه این سازمان ها در حال حاضر وجود دارند و تنها اسم آنها وزارتخانه نیست گفت: برخی از این سازمانها از جمله تربیت بدنی از نظر پرسنل بسیار عظیم تر از وزارتخانه هستند و این به معنای کوچک بودن دولت نیست.

وی تصریح کرد: مجلس نمی تواند اتفاقاتی را که در این سازمان ها می افتد، پیگیری کند چرا که نمی توان رئیس جمهور را به راحتی و به خاطر هر مسئله ای به مجلس فرا خواند.

وی با بیان اینکه برای کاهش وزارتخانه های دولت باید وزارتخانه های بیشتری را در هم ادغام کنیم  خاطر نشان کرد: مجلس نمی تواند سازمان تربیت بدنی و ملی جوانان را که مسئولیت های زیاد و اثر گذاری را دارد به حال خود رها کند، باید نظارتی بر این مجموعه وسیع ریاست جمهوری صورت گیرد چرا که اعتبارات بسیار وسیعی را در اختیار دارند.

  • کد خبر : 34673
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار