خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/01/26 - 18:19
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی,کمیسیون ها
فلاحی در تشریح نشست کمیسیون آموزش مجلس مطرح کرد؛

اختلاف سازمان برنامه و وزارت علوم در خصوص توزیع اعتبارات دانشگاه‌های دولتی

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری با اشاره به اختلاف سازمان برنامه و وزارت علوم در خصوص توزیع اعتبارات دانشگاه ها، عنوان کرد: اعتراض وزارت علوم این بود که سازمان برنامه و بودجه رأساً خود نسبت به توزیع اعتبارات بین دانشگاه ها اقدام می‌کند و وزارت علوم مسئولیتی در توزیع این اعتبارات ندارد ولی باید پاسخگوی رؤسای دانشگاه‌ها و سایر نهادها مثل مجلس و دستگاه های نظارتی باشد.

احمد حسین فلاحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست امروز (یکشنبه 26 فروردین ماه) کمیسیون آموزش، عنوان کرد: نشست امروز با حضور وزیر علوم، معاونان وی و معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور و همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس و اعضای کمیسیون برگزار شد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی افزود: در این نشست، جداول بودجه 1403 در حوزه آموزش عالی و فناوری مورد بحث و بررسی قرار گرفت. موضوع اصلی مورد بحث در نشست امروز این بود که با توجه به افزایش هزینه‌های دانشگاه‌ها به ویژه پس از دوران کرونا و بازگشایی خوابگاه‌های دانشجویی و همچنین برقراری سلف دانشجویی که عمدتا نیاز به بازسازی دارد، باید افزایش بودجه برای دانشگاه های وزارت علوم در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر اعتراض وزارت علوم این بود که سازمان برنامه و بودجه رأساً خود نسبت به توزیع اعتبارات بین دانشگاه ها اقدام می‌کند و وزارت علوم مسئولیتی در توزیع این اعتبارات ندارد ولی باید پاسخگوی رؤسای دانشگاه و سایر نهادها مثل مجلس و دستگاه های نظارتی باشد، از سوی دیگر معاون سازمان برنامه نیز معتقد بود که بودجه طبق اصل 126 به سازمان رئیس جمهور این موضوع را به سازمان برنامه و بودجه واگذار کرده و این مسئله درهیأت دولت نیز مصوب شده است. نهایتا ردیف های مصوب در هیأت دولت تقدیم کمیسیون شد تا این موضوع اختلافی بررسی شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: همچنین در نشست امروز به مشکلات و هزینه های بالای دانشگاه هایی از جمله دانشگاه پیام نور، دانشگاه های مادر و برتر که بدهی های بالایی دارند، اشاره شد که حل این مسئله نیاز به اصلاح ساختار بودجه و تدبیری اساسی در سطح کلان دارد./

پایان پیام

  • کد خبر : 377174
کلمات کلیدی
احسان کاظم زاده نظری
خبرنگار

احسان کاظم زاده نظری

آخرین اخبار