خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1395/02/28 - 12:13
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در جریان بررسی جزئیات لایحه تأسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی مصوب شد؛

اختصاص 10درصد درآمدهای مدارس غیردولتی پردرآمد برای توسعه آموزشی مناطق محروم

نمایندگان مردم در خانه ملت، وزارت آموزش و پرورش را موظف به اختصاص 10 درصد از درآمدهای مدارس غیردولتی پردرآمد برای توسعه آموزشی مناطق محروم کردند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 28 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزئیات لایحه تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، با ماده 20 این لایحه موفقت کردند.که بر اساس آن 10 درصد از درآمدهای مدارس غیردولتی پردرآمد برای توسعه آموزشی مناطق محروم اختصاص داده می شود.



در ماده 20 این لایحه آمده است، به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده میشود سالانه معادل پنج‌درصد( 5%) از شهریه دریافتی توسط مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی را دریافت و به حساب درآمدهای اختصاصی- ملی واریز نماید. معادل وجوه واریزی از این محل در اختیار سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی قرار میگیرد تا برای نظارت بر مراکز یادشده و کیفیت‌بخشی به امور آموزشی و پرورشی غیردولتی هزینه شود.



تبصره 1- دستورالعمل نحوه دریافت و هزینهکرد وجوه موضوع این ماده به تصویب شورای سیاستگذاری، برنامهریزی و نظارت مرکزی میرسد.



تبصره 2- وزارت آموزش و پرورش موظف است گزارش نحوه اجرای این ماده را به سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور ارائه دهد.



تبصره 3- علاوه بر پنج درصد (5%) از شهریه دریافتی توسط مراکز معادل ده درصد (10%) از درآمد مراکز آموزشی غیردولتی پر درآمد به تشخیص شورای سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی به حساب درآمد اختصاصی ملی واریز و به منظور کمک به توسعه آموزشی مناطق محروم و کم‌برخوردار هزینه می‌شود./



پایان پیام


  • کد خبر : 167381
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار