خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/09 - 16:20
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
حسینی خبر داد

احداث دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان پاوه

**نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیریهای انجام شده در زمینه صدور احداث دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان پاوه از به نتیجه رسیدن این پیگیریها برای احداث این دانشگاه خبرداد.

"سیدفتح الله حسینی" در گفت‌وگو با هفته‌نامه «باختر» کرمانشاه با اشاره به ضرورت رشد علمی شهرستانهای استان کرمانشاه و با بیان اینکه برای احداث دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان پاوه جلسات متعددی با مسئولین داشته گفت: در این جلسات بر ضرورت تأسیس این دانشگاه تأکید می‌کردم و خواستار اقدام عملی مسئولین در این زمینه شدم.

وی افزود: سرانجام دکتر جاسبی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با احداث دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان پاوه موافقت کرد و مجوز تأسیس این دانشگاه هم صادر شد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر هیأت امنای دانشگاه آزاد باید جهت فراهم شدن امکانات لازم از قبیل ساختمان دانشگاه، زمین مناسب و کمک‌های مالی اقدام کند که امیدواریم این دانشگاه در ترم آینده دانشجو بگیرد.

حسینی عنوان کرد: وجود دانشگاه آزاد منشأ خیر برای بسیاری از شهرهای کشور شده به گونه‌ای که در برخی از شهرها ایجاد دانشگاه و توسعه آن به توسعه شهر در ابعاد مختلف کمک کرده و زمینه تحصیل نیروهای بومی در همان منطقه را فراهم کرده و سبب شده که جوانان به جای اندیشه خروج از کشور به تحصیل در دانشگاه شهر خود بیندیشند.

حسینی افزود: شهرستان پاوه جوانان بسیاری دارد که مجبورند برای ادامه تحصیل به دیگر شهرهای کشور سفر کنند و این سفر برای آنان مشکلاتی  را به همراه دارد و هزینه‌های بسیاری را به خانواده‌ها تحمیل می‌کند که با ایجاد دانشگاه آزاد در شهرستان پاوه می‌توانیم ضمن ایجاد زمینه تحصیل برای جوانان این منطقه زمینه جذب دانشجو از کشور عراق را نیز می‌توانیم فراهم کنیم.

 

پیگیری قطع پروازهای ماهان به کرمانشاه

حسینی بابیان اینکه شرکت هواپیمایی ماهان حدود یک ماه است که پروازهای خود را به کرمانشاه قطع کرده است، گفت: این امر باعث سرگردانی مسافران و مردم شده است و مشکلات عدیده‌ای را برای مردم استان ایجاد کرده است، علاوه بر آن برای سفر به تهران نیازمند پرواز مستقیم از کرمانشاه به تهران هستیم که بدون شک اگر نتوانیم این پرواز را برقرار کنیم بخشی از مسافرین که کرمانشاه را به عنوان مقصد خود قرار می‌دهند دیگر مراکز استان را به عنوان مقصد انتخاب خواهندکرد. وی افزود: در همین رابطه با مسئولین مخــــتلف استانی و ملی صحبت کردم و خواهان بــرقراری مجــدد این پروازها شدم.

نماینده پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس شورای اسلامی گفت: در همین رابطه به حمید بهبهانی وزیر راه و ترابری تذکر دادم و تأکید کردم که این مشکل را هرچه سریعتر رفع کند.وی ادامه داد: از آنجا کرمانشاه به عنوان یکی از استانهای مرزی کشور محسوب می‌شود و با حجم زیاد رفت و آمدهای هوایی مواجه است هرچه سریعتر باید این مشکل رفع شده تا مردم بتوانند با خیال آسوده و در مدت زمان کمتر به امور خود برسند.

تعلل مسئولین در گازرسانی به بانیگان پاوه

حسینی به سرمای شدید در استان کرمانشاه اشاره کرد و با بیان اینکه مسئولین در زمینه گاز‌رسانی به شهرستان بانیگان پاوه تعلل می‌کنند، گفت: گاز‌رسانی به این شهرستان جزو مصوبات سفرهای استانی رئیس‌جمهور است و با گذشت سه سال از مصوبات سفر رئیس‌جمهور، در گاز‌رسانی به این شهر اقدام خاصی نشده است.

وی با بیان اینکه به مسعود میرکاظمی وزیر نفت در این رابطه تذکردادم، افزود: از ایشان خواستم تا نسبت به رفع این مشکل و تسریع در گاز‌رسانی دستورات لازم را صادر کند زیرا در حال حاضر با توجه به اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها و به تبع آن صرفه‌جویی در مصرف انرژی در میان خانوارهای ایرانی امکان گازرسانی به شهرهایی که از داشتن این نعمت طبیعی محروم هستند امکان پذیرتر شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس گازرسانی به شهرستانهای استان را از نیازهای ضروری مردم دانست و خاطرنشان کرد: گاز‌رسانی به مردم این شهرستان و اجرای مصوبه دولت باعث دلگرمی مردم خواهد شد و به انتظار چندین ساله مردم در این زمینه پایان می‌دهد.

  • کد خبر : 36718
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار