خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/01/15 - 18:04
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
امیری خامکانی خبر داد:

احتمال تشکیل کمیته تحقیق و تفحص از نیروگاه هسته‌ای بوشهر

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که روسیه به عنوان پیمانکار نیروگاه هسته‌ای بوشهر به وعده‌های خود عمل نکرده است، گفت: با توجه به تأخیر در راه‌اندازی این نیروگاه، احتمال تشکیل کمیته تحقیق و تفحص از نیروگاه بوشهر وجود دارد.


"حسین امیری خامکانی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir) با بیان این که کمیسیون انرژی عصر امروز (دوشنبه 15 فرودین) تشکیل جلسه داد، تشریح کرد: در جلسه امروز وضعیت نیروگاه هسته‌ای بوشهر بررسی شد، زیرا وعده‌های داده شده درباره این نیروگاه محقق نشده است.



نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان درباره عدم تحقق وعده‌های داده شده گله‌مند بودند و خواستار رسیدگی جدی به وضعیت نیروگاه هسته‌ای بوشهر را داشتند.



وی با بیان این که قرار شد کمیسیون انرژی، وضعیت نیروگاه بوشهر با جدیت تمام پیگیری کند، از احتمال تشکیل کمیته تحقیق و تفحصی برای رسیدگی دقیق تر به وضعیت این نیروگاه خبر داد.



عملیات انتقال سوخت هسته‌ای به داخل ساختمان رآکتور نیروگاه بوشهر مرداد ماه سال گذشته با حضور علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و "سرگئی کریینکو" رئیس آژانس اتمی روسیه آغاز شد با این وجود وعده‌های بعدی این نیروگاه عملیاتی نشد.



همچنین پس از فعال شدن نیروگاه هسته‌ای بوشهر، اعضای کمیسیون انرژی در نظر داشتند با سفری به این استان وضعیت نیروگاه را از نزدیک بازدید و بررسی کنند، اما این سفر بارها به تأخیر افتاده است

  • کد خبر : 42100
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار