خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/22 - 13:30
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فرهنگی,کمیسیون ها
عظیمی راد در تشریح نشست اعضای کمیسیون آموزش با وزرای پیشنهادی مطرح کرد؛

اجرای سند تحول بنیادین تا اصلاح ناترازی بانک‌ها و فقر زدایی در کشور از وعده‌های وزرای پیشنهادی

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از حضور سه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، کار، تعاون و رفاه اجتماعی و وزیر اقتصاد و دارایی در کمیسیون متبوعش خبر داد.

احسان عظیمی راد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح دستور کار صبح امروز (دوشنبه، 22 مرداد ماه) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، گفت: در نشست امروز کمیسیون آموزش، میزبان وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم بود؛ در ساعات نخستین علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در کمیسیون حضور یافته و با ارائه برنامه‌های خود اهداف بلند مدت و کوتاه مدت در خصوص توسعه آموزش و پرورش را به نمایندگان اعضای کمیسیون ارائه دادند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزیر پیشنهادی وزارت آموزش‌ وپرورش جزء یکی از وزرای تخصصی است و مسیر توسعه کشور از این وزارتخانه عبور می‌کند، افزود: نمایندگان دغدغه‌ها و چالش‌های موجود در آموزش و پرورش از کمبود نیروی انسانی تا توجه به دانشگاه فرهنگیان، رسیدگی به مدارس فرسوده، سند تحول بنیادین توجه به ساختار و تشکیلات اداری وزارتخانه آموزش و پرورش، توجه به آموزش در مناطق محروم کشور، عدالت آموزشی و… را به صورت کلی عنوان نمودند.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی در این جلسه پاسخگوی دغدغه‌ها و سوالات نمایندگان در خصوص آموزش و پرورش کشور بودند، تاکید کرد: قرار شد در جلسه دوم به صورت جزئی‌تر برنامه‌ها و سوالات نمایندگان را پاسخگو باشند.

عظیمی راد با اشاره به حضور عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی وزارت امور اقتصادی و دارایی، اظهار داشت: در این نشست همتی گزارشی از وضعیت اقتصادی کشور ارائه دادند، گزارش ارائه شده هیچگونه برنامه‌ای را به همراه نداشت.

نماینده مردم در مجلس دوازدهم تاکید کرد: وزیر اقتصاد یک گزارش تحلیلی در مورد اصلاح ناترازی بانک‌ها در حوزه مالیات و یا فساد در سیستم اقتصادی و سایر موارد دیگر ارائه کردند که برنامه‌ای برای رفع این مشکلات نداشتند، ایشان توضیحات کوتاهی در این مورد ارائه کردند اما فرصتی برای پیشنهاد برنامه‌های متنوع نبود و برای جلسات انفرادی اعلام آمادگی کردند.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اعضای کمیسیون در این نشست چالش‌های خود را در حوزه اقتصاد مطرح کردند، یادآور شد: مشکلات موضوع پرداخت وام و تسهیلات بانکی، ثبات اقتصاد، مبارزه با فساد و اختلاس، رفع تبعیض‌ها، توجه به مناطق آزاد تجاری، خنثی سازی تحریم‌ها، توانمندسازی اقتصاد، دیپلماسی اقتصاد، جدایی اقتصاد از مباحث اقتصادی و ... از موضوعات مطرح شده در توسط اعضای کمیسیون بود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به حضور احمد میدری به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، خاطرنشان کرد: وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی توضیحاتی در حوزه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ارائه دادند و از دغدغه شدید خود در مورد مسال مربوط به دو حوزه آموزش و بهداشت که کلید تحول و پیشرفت کشور و زیر بنای تمام مسائل است، گفتند. همچنین تعاملی که بخش خصوصی به ویژه اتاق‌های تعاون بازرگانی می‌توانند با مجموعه نظام آموزش و پرورش و نظام آموزش فنی و حرفه‌ای و موقعیت‌های مهارت محور داشته باشند را برای اشتغال جوانان به صورت جزئی در کمیسیون تحلیل و تشریح کردند.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این نشست اعضای کمیسیون آموزش دغدغه‌های خود را در مورد صندوق‌های بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی، مجموعه شستا و زیر مجموعه‌های آن، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، بهزیستی و سایر زیر مجموعه‌ها در حوزه این وزارتخانه مطرح کردند و درخواست کردند که نگاه برنامه محور و مسئله محور برای رفع مشکلات ارائه شود.

عظیمی راد در پایان  خاطرنشان کرد: وزیر ‍‍پیشنهادی کار، رفاه و تعاون اجتماعی در پاسخ به مسائل عنوان شده توسط نمایندگان تاکید بر برنامه‌ریزی برای کاهش فقر، فقر زدایی را در برنامه هفتم توسعه جزو دغدغه‌های کلیدی خود دانست، امیدواریم در جلسه بعدی پاسخ‌های منسجم‌تر و برنامه محورتری نسبت به سوالات اعضای کمیسیون از سوی وزیر پیشنهادی ارائه شود تا به جمع بندی خوبی برسیم./

پایان پیام

  • کد خبر : 382041
کلمات کلیدی
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

آخرین اخبار