خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/06/01 - 11:29
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
اخوان:

اجازه جو سازی های بی اساس درباره لایحه حمایت از خانواده را نمی دهیم

**نماینده مردم اصفهان با اشاره به جو سازهایی که پیش از این درباره لایحه حمایت از خانواده در بیرون از مجلس مطرح شده بود گفت: نباید فضای لازم را برای این جو سازی ها فراهم کنیم.

"نیره اخوان" در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت با تاکید بر اینکه در بحث بررسی لایحه حمایت از خانواده باید پا به پای مصوبات جلو برویم؛ گفت وگوهای رسانه ای درباره این لایحه را زمینه ای برای سوبرداشت های عامیانه در بیرون از مجلس دانست و اظهار داشت: ما تا ماده 3 این لایحه را بررسی کرده ایم و صحبت زودهنگام درباره ماده های دیگر این لایحه جنجال های بی اساس ایجاد می کند.

اخوان درباره ماده 2 این لایحه که در جلسه علنی روز یکشنبه به تصویب نمایندگان رسید اظهار داشت: پیشنهاد بازگشت به لایحه دولت در این ماده نکات مثبتی داشت و می توانست مورد توجه قرار بگیرد که با 4 رای کمتر، مورد تائید نمایندگان قرار نگرفت.

دولت در ماده 2 این لایحه پیشنهاد داده بود، دادگاه خانواده متشکل از رئیس یا دادرس و 2 مستشار که حداقل یکی از آنها زن باشد، تشکیل شود،  اما مجلس مصوب کرد دادگاه خانواده با حضور رئیس یا دادرس علی البدل و قاضی مشاور زن تشکیل شود. براساس مصوبه مجلس قاضی انشاءکننده رای باید در دادنامه به نظر قاضی مشاور اشاره و چنانچه با نظر وی مخالف باشد مستدلا نظریه وی را رد کند.

نماینده مردم اصفهان ادامه داد: بازگشت به پیشنهاد دولت در ماده 2 لایحه حمایت از خانواده را از این جهت مثبت می دانستم که اولا دادگاه 3 نفری بهتر می توانست عقل جمعی را اقناع کند و از سوی دیگر لایحه دولت، دادگاه خانواده را متشکل از رئیس و 2 مستشار در نظر گرفته بود که مستشار می تواند رای دهد ولی در مصوبه مجلس"مشاور" به جای مستشار نشسته است که مشاور فقط می تواند نظر دهد.

 

  • کد خبر : 25676
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار