خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/07/23 - 18:59
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نماینده ابهر و خرمدره خبر داد:

اتکا به درآمدهای گردشگری با سرمایه‌گذاری در این صنعت

**شهرستان ابهر با داشتن آب و هوای مناسب و قرار گرفتن در مسیر جاده ترانزیت و نزدیکی به مرکز استان و همجواری با استان سرسبز گیلان و استان قزوین قابلیت جذب گردشگران را دارد.

احمد مهدوی نماینده ابهر و خرمدره در گفت‌وگو با مردم نو اظهار داشت: دارا بودن امکانات حمل‌ونقل چون آزادراه، راه‌آهن و غیره موقعیت بسیار مناسبی بوده و با داشتن جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوان در جای جای این شهرستان می‌تواند به‌عنوان یک قطب گردشگری استان مطرح شود. وی تصریح کرد: جذب گردشگران داخلی و خارجی کسب درآمدهای توریستی و اشتغال بیشتر را نصیب این استان می‌کند.

 مهدوی با بیان اینکه بخش دولتی باید تعامل لازم را با بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری مؤثر برای رسیدن به اهداف فراهم کند، گفت: در یک جمع‌بندی کلی و به استناد مطالعات موجود می‌توان چنین نتیجه‌گیری کرد که توسعه گردشگری و استفاده از صنعت توریسم درسطح ملی و بین‌المللی ظرفیت بسیار بالایی به خود اختصاص داده و یکی از ابزارآلات منحصر به فرد توسعه پایدار می‌تواند باشد.

نماینده ابهر و خرمدره از مکان‌های تاریخی سلطانیه، ملاحسن کاش، مقبره چلپی اوغلی، ‌مسجد جامع قروه، معبد داش‌کن ویر و چمن تاریخی سلطانیه به عنوان جاذبه‌های گردشگری این منطقه یاد کرد و ادامه داد: با توجه به قابلیت‌ها و جاذبه‌های متعدد و متنوع مربوط به توریسم می‌توانیم بسیاری از مشکلات شهرستان و به طور عام کشور در زمینه تولید درآمد برای اتکا به درآمدهای نفتی و اشتغال‌زایی را فراهم کنیم.

وی افزود: در جای جای شهرستانهای زنجان مکانهای بکری برای گردشگری وجود دارد که لازم است تنها با برنامه‌ریزی این پتانسیل‌ها شناخته شود تا ما هم بتوانیم مانند سایر ملل کشورمان را به دنیا نشان دهیم.

  • کد خبر : 29520
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار