خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/06 - 16:54
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در آخرین جلسه مجمع نمایندگان مازندران

ابوالفتح نیکنام رئیس مجمع نمایندگان استان شد

**ابوالفتح نیکنام، نماینده مردم شهرستان رامسر و تنکابن، رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران شد.

نیکنام در گفت گو با روزنامه «وارش» مازندران درباره مهمترین برنامه‌ها و اولویتهای استان سخن گفته که در ادامه می‌آید.

این نماینده در ابتدا با اشاره به وضعیت طبیعی استان و پتانسیل‌های آن گفت: استان مازندران یکی از نقاط نادر در جهان است که چندین ویژگی منحصر به فرد را در کنار یکدیگر جمع کرده است. این استان دارای آب و هوای مساعد و خاک حاصلخیز برای کشاورزی، بهترین دریا برای گسترش فعالیت‌های اقتصادی پرورش ماهی و به‌ویژه خاویار، امکانات پژوهشی در دریا و جذب توریست و گردشگر است.

نماینده مردم رامسر ادامه داد: این منطقه در جایگاه خاصی قراردارد که با برنامه‌ریزی درست می‌توان از امکانات این استان برای گسترش اقتصادی و افزایش رفاه عمومی به نحو احسن استفاده کرد.

وی افزود: به همین دلیل برنامه‌هایی که می‌خواهیم در این استان انجام دهیم و پیگیری کنیم، بیشتر در جهت استفاده مطلوب و مؤثر از این پتانسیل‌های موجود در استان است.

نیکنام ادامه داد: به عنوان مثال یکی از این بخش‌ها که باید به صورت پررنگ‌تری مورد توجه قرار گیرد، بخش پرورش و تولید ماهی است که متأسفانه چند سالی است رونق خود را از دست داده است. به همین منظور تصمیم داریم فضای مناسب را برای تولید ماهی‌های آزاد و ایجاد قفس برای پرورش ماهی در آب دریای خزر و همچنین تولید خاویار که بخش عمده‌ای از صادرات کشور را به خود اختصاص می‌دهد، به وجود آوریم.

رئیس جدید مجمع نمایندگان استان مازندران در ادامه گفت: برنامه دیگر ایجاد بخش‌های گردشگری در استان است. استان مازندران از نظر جنگل و فضاهای سبز یکی از زیباترین مناطق ایران است که می‌تواند هر ساله به دلیل داشتن مکان‌های زیبا جمعیت زیادی را برای گردشگری به خود جذب کند، اما متأسفانه به علت بی‌توجهی مسئولین به این مناطق، برای فضا‌های گردشگری از پتانسیل‌های موجود استفاده درست نمی‌شود. اگر ما بتوانیم مکان‌هایی برای تفریح و گردشگری ایجاد کنیم به زودی شاهد آن خواهیم بود که هر ساله تعداد زیادی گردشگر و توریست به این استان بیایند تا با این کار باعث افزایش سطح فرهنگی و اقتصادی استان شویم.

نیکنام توضیح داد: جدا از برجسته‌کردن مناطق ویژه گردشگری، باید توجه خاصی نیز به تأمین زیرساخت‌هایی چون مبحث راهها مواصلاتی، فرودگاهها و همچنین امکانات رفاهی مانند هتلینگ شود که متأسفانه در این زمینه نیز ما شاهد ضعف هستیم.

این نماینده افزود: یکی دیگر از معضلات ما که امروزه شاهد آن هستیم جایگزین شدن گلهای مصنوعی به جای گلهای طبیعی است. کشور چین با واردات گلهای مصنوعی در ایران و دیگر نقاط جهان باعث شده تا پرورش گلهای طبیعی رونق خود را از دست بدهند. باتوجه به آب و هوای مساعد استان مازندران که منطقه مناسبی است برای پرورش گل و گیاه، می‌توانیم با کشت این گیاهان باعث رونق دوباره آن در کشور شویم و در عین حال زمینه‌ای برای ایجاد اشتغال پایدار فراهم سازیم.

این نماینده در ادامه از برنامه دیگر خود در این استان گفت: مشکل دیگر ما در استان، عدم فرهنگسازی مناسب برای فعالیت شرکت‌های سهامی است، زیرا مردم این استان چندان اعتقادی به کارهای مشارکتی ندارند، دلیل آن هم عدم فرهنگسازی مناسب در این زمینه و توجه اقتصادی چنین فعالیت‌هایی است. همین امر باعث شده تا در این منطقه آن گونه که باید شرکت‌های سهامی وجود نداشته باشد. مردم حاضر هستند تا سرمایه‌گذار با ایجاد مراکزی باعث ایجاد اشتغال شود تا خودشان سرمایه‌گذاری کنند. به همین دلیل ما باید این فرهنگ را برای آنها ایجاد کنیم تا بتوانیم با شریک کردن مردم شرکت‌های سهامی را در استان افزایش دهیم در نتیجه با ایجاد این شرکت‌ها سطح زندگی آنها ارتقا می‌یابد.

وی در پایان گفت: در کنار این اولویت‌ها، پیگیری مصوبات سفر هیأت دولت به استان مازندران نیز اهمیت ویژه‌ای دارد که همه نمایندگان استان پیگیر این مسئله هستند.

  • کد خبر : 36582
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار