خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/06/01 - 16:22
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در نشست امروز کمیسیون صنایع و معادن:

ابهامات شورای نگهبان از قانون اصلاح معادن به مجمع تشخیص ارسال شد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: در نشست امروز این کمیسیون، دو بند از قانون اصلاح معادن که از سوی شورای نگهبان باز فرستاده شده بود، به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاده شد.


"مصطفی رضاحسینی‌قطب‌آبادی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir) در تشریح نشست امروز (سه‌شنبه اول شهریور) کمیسیون صنایع و معادن، گفت: دو بند از قانون اصلاح معادن که از سوی شورای نگهبان باز فرستاده شده بود، به شورای نگهبان فرستاده شد.



نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی افزود: اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس به اتفاق آرا، ارسال این دو بند به مجمع تشخیص مصلحت نظام را خواستار شدند.



وی ادامه داد: این دو بند از قانون اصلاح معادن به وضعیت تملک و حق رأی اعضای شورای عالی معدن مربوط می‌شد که اعضای کمیسیون بر نظر خود پافشاری کردند و سرانجام این دو بند از قانون اصلاح معادن که از سوی شورای نگهبان باز فرستاده شده بود، به شورای نگهبان فرستاده شد.



رضاحسینی‌قطب‌آبادی افزود: پس از بررسی لایحه برگشتی از سوی شورای نگهبان، اعضای کمیسیون، طرح یک فوریتی انتزاع وظایف و اختیارات بخش کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و الحاق آن به وزارت جهاد کشاورزی بررسی کردند.



وی بیان کرد: اعضای کمیسیون صنایع و معادن با بیشتر مواد الحاق وظایف و اختیارات بخش وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارته جهاد کشاورزی مخالفت کردند.



عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با مثال زدن تولید پنبه و تولید صنایع دستی یادآور شد: پنبه محصولی صنعتی است و همچنین با توجه به این که صنایع دستی هم در زیرمجموعه صنعت قرار می‌گیرد، توضیح شرح وظایف آنها باید در وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد.

  • کد خبر : 57190
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم