خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/12/11 - 19:51
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
حسین‌نژاد‌‌دوین از بررسی منابع بودجه 90 در کمیسیون عمران خبر داد:

ابهام در منابع درآمدی سال آینده دولت

سخنگوی کمیسیون عمران با اعلام نتایج نشست امروز( چهارشنبه 11 اسفند) این کمیسیون، گفت: در این نشست نمایندگان، ابهام‌های منابع درآمدی دولت را در برنامه بودجه سال 90 مطالعه و بررسی کردند.


  "محمدرضا حسین‌نژاد‌دوین" در گفت و گو با خبرنگار خانه‌ملت، گفت: با حضور دکتر نوری، نماینده سازمان خصوصی‌سازی درکمیسیون عمران، موضوع درآمدهای دولت از محل واگذاری شرکت‎های دولتی در دستور کار کمیسیون قرار گرفت.



نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، افزود: با توجه به اظهار نظر نمایندگان در نشست امروز( چهارشنبه 11 اسفند)، محقق شدن درآمدهای پیش‌بینی شده دولت بویژه از محل واگذاری شرکت‌ها و مالیات بر ارزش‌افزوده، امکان‌پذیر نیست.



وی با غیر‌واقعی خواندن ارقام پیشنهادی دولت در برنامه بودجه سال90، تصریح کرد: مجلس باید با ایجاد تغییرات کافی در این برنامه، از آسیب‌پذیرشدن مدیریت مالی کشور در سال آینده جلوگیری کند.



تهاتر سهام شرکت‌ها برای تسویه بدهی‌های دولت



عضو کمیته عمران شهری کمیسیون عمران، با اعلام این‌که دولت بیش از 5 هزار میلیاردتومان به پیمارنکاران پروژه‌های عمرانی کشور بدهکار‌است، ادامه‌ داد: دولت سعی دارد با واگذاری 5 هزار میلیارد ازسهام شرکت‌های دولتی؛ درواقع به روش تهاتر، بدهی خود به طلبکاران عمرانی را تسویه کند.



به گفته این نماینده اکنون2 هزارمیلیارد تومان از مبلغ بدهی دولت به پیمانکاران بخش عمرانی کشور، به صورت سهام شرکت‌های دولتی پرداخت شده‌است.



وی با تأکید بر این‌که تصمیم دولت برای پرداخت بدهی‌ها با تهاتر سهام شرکت‌ها صحیح نیست، توضیح‌داد: قیمت پایه سهام بسیاری از شرکت‌ها با قیمت آن دربازار، اختلاف 9 میلیون تومانی دارد، درحالی‌که در برخی شرکت‌ها عکس این قضیه صادق است.



حسین‌نژاد‌دوین گفت: تهاتر سهام شرکت‌ها بدون در نظرگرفتن ارزش دقیق آن سهام‌ها کاملا اشتباه‌است.

  • کد خبر : 39616
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار