خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/06/12 - 14:34
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات تشریح کرد:

ابهام در استخدام 60 هزار حق‌التدریسی

**عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، در رابطه با استخدام 60 هزار حق‌التدریسی در آموزش و پرورش گفت: استخدام 26 هزار نیرو در آموزش و پرورش موجب اعتراض برخی از فرهنگیان و ابهام در استخدام 60 هزار حق‌التدریسی شده است.

"امیر طاهرخانی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، اظهار داشت: طبق توضیحاتی که وزیر آموزش و پرورش در این رابطه داد؛ امسال استخدام 26 هزار نفر اعم از حق‌التدریسان، آموزشیاران نهضت و مربیان پیش دبستان در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.

وی افزود: بهتر است این میزان نیرویی که این وزارتخانه نیاز دارد از میان 60 هزار حق‌التدریسی تامین شود و اگر نیروی مورد نیازش در میان آنها نبود می‌تواند از بیرون نیرو استخدام کند.

نماینده مردم تاکستان با تاکید بر اینکه استخدام 26 هزار نیرو در آموزش و پرورش باعث نارضایتی بسیاری از فرهنگیان شده است، تصریح کرد: درست است که مجلس طی 5 سال آموزش و پرورش را ملزم به اجرای قانون استخدام 60 هزار حق التدریسی کرده است؛ اما این موضوع را باید در نظر داشت که اولویت استخدام نیز با این 60 هزار نفر است.

وی ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های این وزارتخانه گفت: اگر برخی نواقص در این ارتباط از بین برود قطعا می‌توانیم با هماهنگی بیشتر هرچه زودتر تکلیف این افراد منتظر در صف استخدام را روشن کنیم.

  • کد خبر : 26579
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم