خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/26 - 13:24
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
منصوری‌رضی:

ابلاغیه بیمه کارگران ساختمانی بازنگری می‌شود

**نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از بررسی اصلاح دستورالعمل بیمه کارگران ساختمانی با حضور وزرای رفاه و تامین اجتماعی، مسکن و شهرسازی و رییس سازمان تامین اجتماعی در این کمیسیون خبر داد.

"مرادعلی منصوری رضی" در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت اظهارداشت: در پی ابلاغیه اخیر دولت در خصوص تغییراتی که در ارتباط با سهم بیمه کارگران اعمال شد نمایندگان با احضار وزرای رفاه و تامین اجتماعی، مسکن و شهرسازی و رییس سازمان تامین اجتماعی در کمیسیون اجتماعی خواستار تغییرات و اصلاح این دستورالعمل شدند.

وی خاطرنشان کرد:متاسفانه اقدام اخیر دولت در خصوص کارگران ساختمانی موجب شده تا کارفرمایان برای بیمه کارگران حدود 20 تا 30 برابر  گذشته مبالغ مالی بپردازند.

نماینده مردم رامیان،آزادشهر و فندرسک در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: تداومروند پرداخت بیمه کارگران ساختمانی موجب میشود تا افراد به دلیل افزایش 20 تا30 برابری بیمه کارگران تمایلی به ساخت و ساز نداشته باشند در عین حال شهرداری ها هم پروانه ساختمان صادر نکنند.

نایب رییس کمیسون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: هنگامی که شهرداری نتواند پروانه ساخت صادر کند این موضوع موجب می شود پولی به سازمان تامین اجتماعی واریز نشود.

وی خاطرنشان کرد: هدف مجلس شورای اسلامی این بود که کارگرساختمانی دارای تعریف مشخصی باشد به نحوی که از مهارت و تجربه کاری لازم برخوردار باشد نه اینکه هر شخصی که خانه ای برای خود می سازد مشمول این موضوع شود.   

  • کد خبر : 26325
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار