خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/01/27 - 13:19
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
بر اساس برنامه اعلام شده از سوی کمیسیون عمران:

ابعاد زلزله ژاپن برای بار دوم در کمیسیون عمران بررسی می‌شود

اعضای کمیسیون عمران مجلس در نشست‌های خود در آخرین هفته فروردین 90 ضمن ادامه بررسی لایحه تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمانهای فاقد سند رسمی، ابعاد زلزله اخیر کشور ژاپن را با حضور مسئولان وزارت کشور، مسکن و شهرسازی، هلال‌احمر، سازمان مدیریت بحران و سازمان انرژی اتمی بررسی می‌کنند.


به گزارش خبرگزاری خانه ملت (www.icana.ir)، بر اساس برنامه اعلام شده از سوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، اعضای این کمیسیون در نشست روز یکشنبه (28 فروردین)، بعد از بحث پیرامون اخبار و اطلاعات مربوط به کمیسیون عمران، بررسی لایحه تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی را ادامه می‌دهند.



در نشست روز یکشنبه (28 فروردین) اعضای کمیسیون عمران میزبان مسئولان وزارت کشور، مسکن و شهرسازی، هلال‌احمر، سازمان مدیریت بحران و سازمان انرژی اتمی خواهند بود تا در این نشست ضمن بررسی ابعاد زلزله اخیر ژاپن، وضعیت ایران و ژاپن از لحاظ آمادگی و چگونگی برخورد با زلزله مقایسه شود.



در نشست روز سه‌شنبه (30 فرودین) نیز اعضای کمیسیون عمران میزبان رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواهند بود تا گزارش وی را درباره عملکرد این سازمان طی سال 89 بشنوند.



در این نشست همچنین نمایندگان کمیسیون عمران در کمیسیون تلفیق بودجه 90 گزارشی از روند تصویب و بررسی بودجه بخش عمرانی کشور در کمیسیون تلفیق را برای اعضای کمیسیون ارائه می‌دهند.



اعضای کمیسیون عمران هفته گذشته در نشست روز یکشنبه (21فروردین) با حضور چهار نفر از اساتید زلزله‌شناسی کشور، بخشی از ابعاد زلزله ژاپن و مقاسیه این زلزله و سونامی ناشی از آن با زلزله احتمالی در ایران را مقاسیه کردند.



در نشست هفته گذشته این کمیسیون مقایسه ویژه‌ای بین وضعیت نیروگاه حادثه دیده فوکوشیمای ژاپن و نیروگاه اتمی بوشهر و میزان مقاومت این نیروگاه در برابر زلزله و سونامی صورت گرفت.

  • کد خبر : 43520
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار