خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/06/27 - 10:08
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
یادداشتی از موسی غضنفرآبادی

آینده‌ای روشن برای بم

**امروز بم زنده و استوار ایستاده و فرزندان بم آینده‌ای بسیار روشن را برای شهرستان خود رقم می‌زنند.

 موسی غضنفرآبادی نماینده مردم بم در یادداشتی که در روزنامه نگارستان منتشر شد وضعیت شهرستان بم را  7 سال پس از زلزله تشریح کرده است:

ما باید نبوغ، استعداد و توانمندی‌های خود را نشان دهیم. شرایط رشد، توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر شهرستان‌های بم، ریگان و فهرج با وحدت، همدلی و انسجام مردم و مسئولان این مناطق صورت می‌گیرد.

ما شیعیان به شیعه بودن و پیرو ولایت بودن خود افتخار می‌کنیم. در زمان غیبت امام زمان(عج) وظیفه ما این است که یک منتظر واقعی باشیم، اگر توفیق ملاقات امام زمان(عج) را پیدا نکردیم، سعی کنیم تا قلب ایشان از ما به عنوان محب اهل بیت(ع) راضی باشد. در این شرایط ارتقای دانشکده پرستاری بم به دانشگاه و ارتقای مجتمع آموزش عالی این شهرستان به دانشگاه از برکات نظام جمهوری اسلامی و ناشی از توجه ویژه دولت عدالت‌محور به خواسته‌های مردم شهرستان‌های بم، ریگان و فهرج است. ایجاد و راه‌اندازی دانشگاه‌ها اعم از ملی و آزاد در شهرستان‌های بم، ریگان و فهرج ناشی از توجه ویژه دولت عدالت‌محور به خواسته‌های مردم این شهرستان‌هاست.

راه‌اندازی دانشگاه‌های بین‌المللی، علوم پزشکی، دانشگاه ملی بم و همچنین وجود دانشگاه‌های آزاد و پیام نور در شهرستان‌های ریگان و فهرج سبب می‌شود تا درآینده‌ای نزدیک با توجه به این شرایط، شهرستان بم به قطب علمی منطقه بدل شده و همین موضوع با وجود نبوغ و استعدادهای فراوان در شهرستان‌های بم، ریگان و فهرج منشاء برکات، پیشرفت و توسعه فراوانی در این مناطق می‌شود.

امروز شهرستان‌های بم، ریگان و فهرج حرف‌های زیادی در استان و حتی کشور برای گفتن دارند و وجود بخش کشاورزی، صنعت و زیرساخت‌های لازم در این مناطق زمینه سرمایه‌گذاری و پیشرفت همه‌جانبه را فراهم کرده است.

بنابراین با گشایش سه دانشگاه جدید در بم، این شهرستان به شهری دانشگاهی تبدیل می‌شود. شروع به کار دانشگاه‌های علوم پزشکی بهزیستی و توانبخشی و ارتقای مجتمع آموزش عالی بم به دانشگاه ملی، بم را به شهری دانشگاهی تبدیل خواهد کرد.

از طرفی این شهرستان دارای 116 اثر تاریخی است که 27 اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و تنوع آب و هوایی این شهرستان باعث جذب گردشگران بسیاری می‌شود و این شهرستان تنها شهرستانی است که از آثار ادوار مختلف بهره می‌برد.

 این شهرستان دارای 116 اثر تاریخی است که 27 اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. از طرفی راه‌اندازی خانه گردشگری، انجمن دوستداران میراث فرهنگی، دفاتر ثابت راهنمای گردشگری، معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی در سایت‌های خبری از اقداماتی است که برای گسترش جهانگردی در این استان انجام می‌شود.

  • کد خبر : 27537
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار