خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/26 - 10:32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
حیدری:

آموزش پرورش معلولیت را محدودیت قلمداد نکند

**عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از مسئولان آموزش و پرورش خواست معلولیت را برای معلولانی که در آزمون استخدامی آموزش و پرورش نمره قابل قبول را اکتساب کرده اند، محدودیت قلمداد نکرده و برای استخدام این قشر چاره اندیشی کنند.

"نوالله حیدری دستنایی" در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت، گفت: استدلال های مسئولان آموزش و پرورش مبنی بر اینکه دبیران باید در تدریس امور فنی مشارکت داشته باشند پذیرفته است اما نباید این استدلال مبنای جلوگیری از استخدام معلولان در آموزش و پرورش قرار گیرد.

نماینده مردم کیار و کوهرنگ، اردل و فارسان افزود:  معلولی که توانسته است در آزمون استخدامی آموزش و پرورش نمره بالایی را کسب کند، نه تنها استخدامش در دستگاه آموزشی کشور عیب نیست بلکه همین دبیر با نقص عضوش، انگیزه ای خواهد شد برای دانش آموزانی که از سلامت جسمانی برخوردارند و از فرصت های تحصیل استفاده نمی کنند.

وی با تاکید بر اینکه در بحث تدریس، تکلم و شنوایی دبیر، حرف اول را می زند اظهار داشت: اگر به غیر از این 2 نقص، مختصر معلولیتی هم وجود داشته باشد، حتی اگر دبیر نابینا باشد، نباید از استخدام وی ممانعت کرد.

حیدری هشدار داد اگر وزارت آموزش و پرورش از این استخدام ها ممانعت کند، قانون استخدام معلولان در دستگاههای دیگر هم اجرا نخواهد شد و یاس و ناامیدی معلولان را در پی خواهد داشت.

وی از مسئولان آموزش و پرورش درخواست کرد  با نگاهی ارزشمندتر و فراگیرتر انعطاف بیشتری نسبت به این موضوع نشان دهند.

  • کد خبر : 25099
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار