خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/30 - 10:24
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نماینده جانبار مجلس:

آموزش و پرورش سهمیه استخدامی معلولان را نادیده نگیرد

**نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر با رد استدلال های آموزش و پرورش در امتناع از استخدام نیروهای معلول در این وزارتخانه از مسئولان وزارت آموزش و پرورش خواست سهمیه استخدامی قشر معلول را نادیده نگیرند.

"شکور اکبر نژاد" در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت گفت:قانون مصوب داریم که 3 درصد سهمیه استخدامی دستگاهها برای معلولان باشد، اگر امروز وزارتخانه ای مثل آموزش و پرورش از این قانون سر باز بزند، باب نادیده گرفتن حقوق معلولان در سایر دستگاههای اجرایی کشور باز می شود.

نماینده مردم تبریز که به خاطر معلولیت از 2 پا، در صحن علنی با ویلچر حاضر می شود به توانایی های خود اشاره کرد و افزود: بنده که فقط دستها و ذهنم کار می کند، پزشک متخصص هستم و مریض ویزیت می کنم؛ چطور ممکن است کسی که از یک پا یا یک دست ناقص است، توانایی تدریس در آموزش و پرورش را نداشته باشد.

وی قدرت تکلم و شنوایی را به عنوان 2 مشخصه لازم برای تدریس عنوان کرد و گفت: نقص های دیگر نباید مانع از استخدام معلولان در وزارت آموزش و پرورش شود.

وزارت آموزش و پرورش از استخدام برخی معلولان که در آزمون اولیه این وزارتخانه نمره قبولی کسب کرده اند، امتناع می کند. این اقدام اعتراض جمعی جامعه معلولان کشور را برانگیخته است.

 

  • کد خبر : 25434
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار