خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/08/04 - 18:59
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
معاون پارلمانی وزیر خارجه در نشست تکمیته حقوق بشر مجلس:

آمریکا کمترین عضویت را در نهادهای حقوق بشری داراست

**معاون پارلمانی وزیر امور خارجه تاکید کرد: آمریکا با وجود داشتن بیشترین ادعا در دفاع از حقوق بشر، کمترین عضویت را در نهادهای حقوق بشری در جهان داراست.

به گزارش خبرنگار خانه ملت، "حسن قشقاوی" در نشست تخصصی کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای بررسی موارد نقض حقوق بشر در آمریکا که عصر امروز سه‌شنبه 4 آبان ماه در محل کمیسیون تلفیق برگزار شد،‌ یادآور شد: وزارت امور خارجه کتابی راجع‌به موارد نقض حقوق بشر در آمریکا منتشر کرده که به چندین زبان ترجمه شده است.

وی با مهم دانستن موضوع حقوق بشر گفت:‌ بسیاری از مردم صادقانه به دنبال این موضوع هستند.

معاون پارلمانی وزیر امور خارجه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنگ‌های عراق و افغانستان و سایر جنگ‌هایی بعد از 11 سپتامبر تصریح کرد: موضوع جنگ را نمی‌توان بدون در نظر گرفتن حقوق بشر بررسی کرد.

وی ادامه داد: تا پیش از 11 سپتامبر سالانه 3 هزار نفر به دلیل نقض حقوق بشر در دنیا کشته می‌شدند اما از بعد از 11 سپتامبر، تاکنون 80 هزار نفر در دنیا کشته شدند.

قشقاوی با بیان اینکه آمریکا در حالی بیشترین ادعا را در دفاع از حقوق بشر در دنیا دارد که بررسی‌ها حاکی از روند بسیار کند تصویب معاهدات مرتبط با حقوق بشر در این کشور است در آمریکا را بسیار کند توصیف کرد.

قشقاوی متذکر شد: آمریکا جز معدود کشورهایی است که بسیاری از میثاق‌های بین‌المللی را قبول ندارد به طوری که این کشور در کنفرانسیون کودک، کنفرانسیون محو تبعیض زنان و میثاق حقوق بشر، منع شکنجه و میثاق حقوق مدنی سیاسی و بین‌المللی هیچ عضویتی ندارد و این بسیار سوال‌برانگیز است.

معاون پارلمانی وزیر امور خارجه تأکید کرد: آمریکا که ادعای بیشترین رعایت حقوق بشر در جهان را دارد، در سطح جهان کمترین عضویت در نهادهای حقوق بشری را دارد.

قشقاوی تصریح کرد: رئیس سازمان سیا آمریکا در کتابی بر موارد نقض حقوق بشر در آمریکا بارها تأکید کرده است.

  • کد خبر : 30152
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار