خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/13 - 11:50
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عضو کمیسیون بهداشت و درمان:

آلودگی آب تهران باید ضربتی پیگیری شود

**عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی برخی از راهکارهای رفع آلودگی آب تهران را صنعتی کردن فاضلاب، عدم استفاده از کودهای شیمیایی نیتراته ذر بخش کشاورزی و مکانیزه شدن دفن زباله‌ها ذکر کرد.

"عبدالعزیز جمشیدزهی" در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت اظهار داشت: باید استفاده از کودهای شیمیایی نیتراته در نزدیکی چاه هایی که آب شرب تهران از آن تامین می شود، هر چه سریعتر متوقف گردد.

عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: صنعتی کردن فاضلاب ها و استفاده از سیستم مکانیزه در دفن زباله می‌تواند به عنوان راهکارهایی مهم از طرف دولت در جهت مهارآلودگی آب تهران به نیترات ارزیابی شود.

وی تصریح کرد: موضوع انتشار خبر الودگی آب تهران به نیترات توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از این منظر هشدار و ضرورت چاره‌یابی، شایسته تقدیر است.

جمشیدزهی خاطرنشان کرد: اگر نسبت به اخباری که هرازگاهی در رسانه‌ها مبنی بر آلودگی آب تهران انتشار می‌یافت، از سوی دولت و مجلس واکنش داده می شد ما اکنون با معضلی به نام آلودگی اب تهران به نیترات مواجه نبودیم.

نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و به ویژه وزارتخانه‌های جهادکشاورزی، بهداشت، درمان و اموزش پزشکی، کشور و نیرو باید  اقدامات لازم در خصوص کنترل آلودگی آب تهران به نیترات را در قالب موضوعی ضربتی مورد رسیدگی قرار دهند.

عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس  یادآور شد: مجلس به طور قطع موضوع آلودگی آب تهران به نیترات را به عنوان یک ضرورت مورد پیگیری قرار می‌دهد.

  • کد خبر : 23986
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار