خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/05 - 17:39
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عضو کمیسیون امنیت‌ملی خبر داد:

آغاز تحقیق و تفحص از شورایعالی ایرانیان خارج از کشور

**با تعیین اعضای کمیته تحقیق و تفحص از شورایعالی ایرانیان در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، کار این کمیته برای تحقیق و تفحص از شورایعالی ایرانیان آغاز شد.

"سید حسین نقوی حسینی" عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی کشور در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت، در خصوص جلسه امروز عصر این کمیسیون، گفت: در جلسه امروز کمیسیون سه موضوع در دستور کار قرار داشت که یکی به موضوع بررسی نحوه برکناری منوچهر متکی، یکی به تحقیق و تفحص از شورایعالی ایرانیان و دستور آخر نیز به تقدیر از وزیر سابق امور خارجه اختصاص داشت.

نقوی در تشریح برنامه های امروز کمیسیون امنیت ملی گفت: به درخواست برخی از نمایندگان موضوع بررسی نحوه برکناری منوچهر متکی از وزارت امور خارجه در دستور کار کمیسیون قرار گرفته بود که با تذکر آیین نامه ای برخی از اعضای کمیسیون این موضوع از دستور کار کمیسیون خارج شد؛ چراکه طبق آیین نامه داخلی مجلس، تنها کمیسیون تخصصی می تواند درخواست قرار گرفتن موضوعی در دستور کار کمیسیون را مطرح کند که در مورد موضوع مذکور اینطور نبود و به همین دلیل از دستور کار کمیسیون خارج شد.

نماینده ورامین در ادامه به آغاز تحقیق و تفحص از شورایعالی ایرانیان اشاره کرد و گفت: طبق درخواست تعدادی از نمایندگان که خواستار تحقیق و تفحص از شورایعالی ایرانیان خارج از کشور بودند این موضوع امروز در کمیسیون امنیت ملی مطرح شد و 15نفر از نمایندگان به عنوان اعضای کمیته تحقیق و تفحص از شورایعالی ایرانیان در این کمیته عضو شدند.

حسین ابراهیمی، فاطمه آلیا، محمد کرمی راد، علی آقازاده، عوض حیدرپور، پرویز سروری، شهریاری، الیاس نادران، شبیب جویجری، سید حسین نقوی، مصطفی کواکبیان، داریوش قنبری، محمود احمدی‌ بیغش، سید رضا اکرمی و کاظم جلالی به عنوان اعضای هیئت تحقیق و تفحص از شورایعالی ایرانیان خارج کشور انتخاب شدند.
عضو کمیسیون امنیت ملی همچنین تقدیر از منوچهر متکی وزیر برکنار شده وزارت امور خارجه را دستور بعدی این کمیسیون عنوان کرد.

  • کد خبر : 34400
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار