خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/23 - 13:03
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
چهارشنبه با حضور نمایندگان استان‌های درگیر و سفرای کشورهای همسایه صورت می‌گیرد

آغاز به کار کمیته مقابله با ریزگردها در مجلس

**عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت معرفی نمایندگان مجامع استان‌های درگیر مسئله گرد و غبارهایی که از کشور های عربی وارد کشورمان می‌شود، روز چهارشنبه 27 امرداد نخستین جلسه کمیته بررسی کننده ریزگردها در مجلس برگزار می شود .

"شبیب جویجری" در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت اظهارداشت: بر اساس تصمیم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مقرر شد مجلس در خصوص مقابله با گردوغبارهایی که از عراق وارد کشورمان می شود،  از این پس به صورت فعالانه وارد عمل شود.

رییس کمیته مقابله با ریزگردهای عربی در مجلس خاطرنشان کرد: به موجب این تصمیم ، نمایندگانی از استانهای درگیر ریزگردها از جمله کرمانشاه، کردستان، ایلام، خوزستان، آذربایجان غربی، بوشهر، لرستان و... به همراه استانداران این استانها و نیز سفرای کشورهای درگیر در بحث ریزگردهای عربی در مجلس در هفته های آتی جلساتی را برگزار خواهند کرد.
وی در ارتباط با سفرای حاضر در این جلسه گفت: سفرای کشورهای سوریه، اردن، عربستان، امارات متحده عربی، کویت و.... با حضور در این جلسه مسایل و راههای مقابله و کنترل مقابله با ریز گردها را به بحث و بررسی قرار می دهند.
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: کمیته مقابله با ریزگردهای عربی وظیفه خود در خصوص کاهش از تبعات گردو غبارهای منتشره از بیابانهای کشورهای عربی  را مورد بررسی قرار می دهد اما در عین حال دولتها هستند که باید راههای رفع تبعات ریزگردها را به انجام برسانند.

عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: رفع ریزگردهای عربی نیازمند پروسه طولانی است و لازمست این مقوله به صورت مستمر مورد پیگیری قرار گیرد. 

  • کد خبر : 24865
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار