خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/26 - 17:59
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سخنگوی کمیسیون انرژی خبر داد:

آغاز بررسی مواد قانون نفت و گاز در کمیسیون انرژی

**سخنگوی کمیسیون انرژی از آغاز بررسی قانون نفت و گاز در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: در جلسه امروز مسائل کلی این قانون مورد بحث قرار گرفت و مواد یک تا سه قانون نفت و گاز نیز بررسی شد.

"سید عماد حسینی" سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خانه ملت، از بررسی قانون نفت و گاز در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: قانون نفت و گاز پیش نیاز اساسنامه شرکت ملی نفت است که یک فوریت آن قبلا به تصویب نمایندگان رسیده و از امروز کار تصویب مواد آن در کمیسیون انرژی آغاز شد.
نماینده مردم قروه با بیان اینکه در جلسه امروز مواد یک تا سه این قانون مورد بررسی و تصویب کمیسیون انرژی قرار گرفته است، به تشریح این مواد پرداخت و گفت: ماده یک قانون نفت و گاز به تعریف واژه‌های نفتی و گازی اختصاص داشت که در این ماده ۲۲ واژه نفتی تعریف و به تصویب نمایندگان رسید، در ماده دوم قانون نفت و گاز نیز مسائل حاکیتی وربوط به برداشت از ذخایر نفت و گاز مطرح بود که این ماده هم به تصویب نمایندگان رسید.
وی در خصوص ماده سوم این قانون نیز که به هیت امنای نفت و گاز مربوط می‌شود، گفت: در قانون نفت و گاز هیئت امنایی جدید به نام هیئت امنای نفت و گاز تعریف می‌شود که تصویب این موضوع در جلسه امروز کمیسیون ناتمام ماند.
حسینی همچنین در خصوص اعضای پیشنهادی کمیسیون انرژی برای عضویت در این هیئت امنا نیز گفت: در هیئت امنایی که برای نفت و گاز در نظر گرفته شده است، رییس جمهور، وزرای اقتصاد، نفت، رییس بانک مرکزی، دادستان کل کشور، رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به اضافه دو تن از اعضای این کمیسیون، یک نماینده از کمیسیون امنیت ملی و یک نماینده از کمیسیون برنامه بودجه حضور دارند.
سخنگوی کمیسیون انرژی ابراز امیدواری کرد کار بررسی قانون نفت و گاز هرچه سریع‌تر در کمیسیون انرژی به پایان رسیده و قبل از آغاز سال جدید به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی برسد.

  • کد خبر : 35845
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار