خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/09/29 - 08:22
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
با حضور رییس مجلس صورت می‌گیرد

آغاز بررسی لایحه تجارت در کمیسیون قضایی، امروز در مشهد

**کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی امروز با حضور رییس مجلس بررسی لایحه تجارت را در شهر مشهد آغاز می‌کند.

به گزارش خبرنگار خانه ملت، کمیسیون قضایی و حقوقی از امروز دوشنبه 29 آذر ماه لایحه تجارت را با حضور "علی لاریجانی" طی یک هفته و در سه شیفت کاری بررسی خواهد کرد.

لایحه تجارت 1000 ماده دارد و سالهاست که در کمیته‌های تخصصی مجلس و دولت در حال بررسی است.

بررسی این لایحه از مجلس هفتم آغاز شد و ابتدا به کمیسیون اقتصادی به عنوان کمیسیون تخصصی مربوطه ارجاع داده شد اما از آنجا که این لایحه بیشتر صبغه حقوقی داشت تصمیم گرفته شد این لایحه در کمیته مشترکی مرکب از اعضای کمیسیون قضائی و حقوقی، اقتصادی و صنایع مورد بررسی قرار گیرد.

از آنجا که کمیته‌های مشترک در مجلس تاکنون عملکرد خوبی نداشته‌اند جلسات این کمیته مشترک هم به سختی و به ندرت تشکیل می شد و این مسئله باعث طولانی شدن روند بررسی لایحه تجارت شد. اینکه هیئت رییسه مجلس هشتم  طبق اصل 85، قانونگذاری در مورد این لایحه را به کمیسیون قضائی و حقوقی محول و مقرر کرد این لایحه تنها در کمیسیون قضائی و حقوقی و با توجه به کارهای کارشناسی مرکز پژوهش‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

با توجه به حجم بالای مواد این لایحه، بررسی در دو نوبت کاری و هفتگی کمیسیون امکان‌پذیر نبود و ممکن بود بررسی ماه‌ها و حتی چند سال طول بکشد از این رو با موافقت هیئت رییسه تصمیم گرفته شد کمیسیون به مدت یک هفته و دور از فضای کاری مجلس این لایحه را مورد بررسی قرار دهد.

کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از امروز بررسی دقیق و کارشناسی این لایحه 1000 ماده‌ای را آغاز می‌کند.

رییس مجلس نیز شب گذشته به منظور شرکت در جلسه آغاز به کار بررسی لایحه عازم مشهد شد.

در جلسات بررسی لایحه تجارت، کارشناسانی از قوه قضائیه، مرکز پژوهش های مجلس، وزارت بازرگانی، سازمان بورس و سازمان ثبت حضور خواهند داشت.

  • کد خبر : 33900
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار