خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/25 - 16:32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نماینده مردم سپیدان:

آسیب‌پذیری بافت‌های فرسوده بسیار بالاست

**نماینده مردم سپیدان از درصد بالای آسیب‌پذیری بافت فرسوده در برابر حوادث غیرمترقبه سخن گفت.

عنایت‌الله هاشمی در گفت‌وگو با خبرمجلس با اشاره به زلزله‌های اخیر در برخی از شهرهای استان فارس به روزنامه «خبر جنوب» فارس گفت: خانه‌های روستایی عموماً به شیوه سنتی و با استفاده از خشت و گل ساخته شده‌اند و به این دلیل مقاومت آنها در برابر حوادثی چون زلزله پایین است.

هاشمی گفت: در روستاهایی که زلزله حادث شده است، شاهد هستیم که بیشتر تخریب‌ها مربوط به بافت قدیمی و فرسوده و خانه‌هایی است که به شیوه سنتی و بدون رعایت اصول مهندسی ساخته شده‌اند.نماینده مردم سپیدان گفت: زلزله‌های اخیر و تخریب مناطق روستایی به ویژه بافت فرسوده نشان‌دهنده این مهم است که باید توجه ویژه‌تری به احیای بافت فرسوده و نظارت بیشتر بر ساخت و اجرا صورت بگیرد. هاشمی ادامه داد: البته وضعیت به نسبت گذشته بسیار مطلوب‌تر شده است. دولت اعتبارات ویژه‌ای به این منظور در نظر گرفته و نظارت‌ها نیز بر ساخت‌و‌سازها افزایش یافته است.

نماینده مردم سپیدان در ادامه با اشاره به مسکن‌مهر گفت: این طرح از جمله اقدامات قابل‌تقدیر دولت است که با تسهیلات فراوانی که ارائه می‌دهد، زمینه را برای خانه‌دار شدن قشر متوسط و ضعیف جامعه فراهم ساخته است. در عین حال که گسترش و توسعه آن می‌تواند یکی از راه‌های مناسب برای جایگزینی بافت‌های فرسوده و آسیب‌پذیر باشد.

  • کد خبر : 35754
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار