خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/12 - 18:40
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها

آسمان مشکلات حوزه های انتخابیه همه جا یک‌رنگ است

**نماینده مردم کنگاور و صحنه با گلایه از اینکه در حوزه‌های انتخابیه به دلیل اینکه به مشکلات آنان رسیدگی نشده و مردم از نمایندگان توقع کارهای اجرایی دارند، گفت: مشکلات در تمام حوزه ها مشترک است و آسمان مشکلات در تمام حوزه های یک رنگ است.

«سید جواد زمانی» که مانند دیگر نمایندگان در تعطیلات مجلس به سر می برد و به حوزه انتخابیه اش سفر کرده، در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت تاکید کرد: وظیفه نماینده تصویب قانون و نظارت بر اجرای آن است، ولی ما در حوزه های انتخابیه کار اجرایی می کنیم و مدام داریم به مشکلات مردم رسیدگی می کنیم.

به گفته این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درخواست اشتغال است در حوزه های انتخابیه، بیشترین فشار را به نماینده می آورند؛ چون نماینده تنها مسئولی است که مردم به او دسترسی دارند.

زمانی ادامه داد: مردم که به نزد ما می آیند، یا شغل ندارند، یا تسهیلات برای سرمایه گذاری دریافت نکرده اند، یا وام می خواهند و یا مشکل مالی دارند؛ در حالی که وظیفه نمایندگان انجام این کارهای اجرایی نیست.

وی تاکید کرد: وظیفه نماینده تصویب قانون و نظارت بر اجرای درست آن است و برای این کار باید طرح و لوایح را با دقت مطالعه کند، ولی اگر بخواهد کارهای اداری و اجرایی کند دیگر نمی تواند وظایف اصلی خود را به درستی به انجام برساند.

به گفته نماینده کنگاور و صحنه متاسفانه هنوز نه برای مردم و نه برای مسئولان مشخص نشده که واقعا وظیفه نماینده چیست، اینجاست که می بینیم برای نمونه اگر کسی در دادگستری کارش به مشکلی بر بخورد از نمایندگان توقع رفع و رجوع دارد.

زمانی ادامه داد: متاسفانه برخی از کاندیداها وقتی که می خواهند رای کسب کنند، به مردم وعده هایی می دهند که عملی کردن آن نیازمند کار اجرایی است.

  • کد خبر : 23942
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار