خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1391/01/23 - 13:26
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
مفتح در تشریح مصوبات کمیسیون تلفیق مجلس:

5 مورد از ردیف‌های درآمدی دولت در لایحه بودجه 91 تغییر کرد

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس با تشریح آخرین مصوبات این کمیسیون درباره لایحه بودجه سال 91 گفت: از حدود 25 مورد ردیف‌های درآمدی پیش‌بینی در لایحه پیشنهادی دولت که در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گرفت تنها 5 مورد آن اصلاح و تغییر کرد.


به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمدمهدی مفتح پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به تشریح آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق مجلس هشتم درباره لایحه بودجه 91 پرداخت و اظهار داشت: کمیسیون تلفیق در ادامه کار خود روز گذشته بخش درآمدهای لایحه بودجه را مورد رسیدگی قرار داد و از ساعت 6 صبح امروز نیز در جلسه‌ای، ادامه بخش درآمدهای بودجه 91 را بررسی کرد.



نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی با بیان این که حدود 25 مورد از ردیف‌های درآمدی پیش‌بینی شده در لایحه پیشنهادی دولت در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گرفت، افزود: تنها 5 مورد آن اصلاح شده و تغییر کرد.



سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 91 ادامه داد: دولت در ردیف درآمدی بهره مالکانه و حقوق دولتی معادن، 120 میلیارد تومان درآمد پیش بینی کرده بود که کمیسیون تلفیق بدون تغییر تعرفه این رقم را به 180 میلیارد تومان افزایش داد.



مفتح تصریح کرد: دولت در ردیف درآمدی خدمات کنسولی، درآمد 100 میلیارد تومانی را پیش بینی کرده بود که کمیسیون تلفیق این رقم را به 140 میلیارد تومان با حفظ تعرفه افزایش داد. دولت برای ردیف درآمدی ثبت اسناد و املاک کشور مبلغ 50 میلیارد تومان را پیش‌بینی کرده بود که کمیسیون تلفیق با افزایش قیمت صدور هر برگ سند مالکیت از 20 هزار تومان به 25 هزار تومان مبلغ 50 میلیارد تومان را به 65 میلیارد تومان افزایش داد، بر این اساس برای صدور هر برگه سند مالکیت از مالک در سال 91، 25 هزار تومان دریافت خواهد شد.



وی توضیح داد: قوه مجریه برای ردیف درآمدی حاصل از صدور و تمدید گذرنامه مبلغ 184 میلیارد تومان درآمد پیش‌بینی کرده بود که کمیسیون تلفیق بدون تغییر تعرفه این رقم را به 210 میلیارد تومان افزایش داد؛ دولت برای درآمد حاصل از فروش داروهایی که امکان سوءمصرف دارند، مبلغ 30 میلیارد تومان را در نظر گرفته بود که کمیسیون تلفیق این ردیف درآمدی را به 100 میلیارد تومان افزایش داد.



مفتح با توضیح درباره سایر مصوبات کمیسیون متبوعش تصریح کرد: دولت برای درآمد حاصل از جرائم رانندگی مبلغ 400 میلیارد تومان را پیش بینی کرده بود که کمیسیون تلفیق این میزان را به 500 میلیارد تومان افزایش داد. 



وی در این باره گفت: مجلس در قانون بودجه 90 حکمی را آورده بود تا افرادی که جریمه معوق از سال 89 داشتند، در صورت پرداخت جرائم در مدت زمان تعیین شده جریمه جرائم آنها بخشیده شود، کمیسیون تلفیق مجددا این حکم را در لایحه بودجه 91 ذکر کرد تا از این طریق باز هم دولت کسب درآمد کند. دولت برای این مورد ردیف درآمدی پیش بینی نکرده بود اما کمیسیون تلفیق رقمی معادل 100 میلیارد تومان درآمدی از این محل در نظر گرفت.



سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس یادآور شد: کمیسیون تلفیق برای ردیف درآمدی تعویض پلاک موتور و خودرو با تغییر تعرفه تعویض پلاک موتور از 12 هزار تومان به 15 هزار تومان و تعویض پلاک خودرو از 35 هزار تومان به 40 هزار تومان رقم پیش‌بینی دولت از هزار و پانصد و بیست پنج میلیارد ریال را به دو هزار و صد و پانزده هزار میلیارد ریال افزایش داد و در لایحه بودجه 91 تصوب کرد.



مفتح با بیان این که کمیسیون تلفیق یک ردیف اضافه کسب درآمد از محل تعویض کارت‌های پایان خدمت معمولی به کارت پایان خدمت هوشمند در نظر گرفت تا برای تعویض هر کارت از افراد 10 هزار تومان دریافت شود، گفت: بنابراین در مجموع 66 میلیارد تومان از این محل در لایحه بودجه 91، پیش‌بینی کسب درآمد شد.



وی ادامه داد: دولت برای سود سهام معوقه شرکت‌های دولتی 44 هزار و 150 میلیارد ریال کسب درآمد پیش بینی کرده بود که همین رقم به تصویب کمیسیون تلفیق رسید. قوه مجریه برای سود سهام علی‌الحساب 1390 شرکت‌های دولتی مبلغ 48 هزار و 176 میلیارد ریال درآمد پیش بینی کرده بود که همین رقم به تصویب کمیسیون تلفیق رسید.



نماینده مردم رزن با بیان این که قوه مجریه برای ردیف درآمدی حق مالکیت دولت در بخش ارتباطات یعنی حق امتیاز شبکه رقمی معادل 26 هزار و 200 میلیارد ریال درآمد پیش بینی کرده بود، افزود: این رقم نسبت به سال گذشته 34.4 درصد افزایش یافته بود که همین رقم به تصویب کمیسیون تلفیق رسید؛ دولت برای ردیف درآمدی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی رقمی معادل 40 میلیارد تومان پیش بینی کرده بود که نسبت به سال گذشته 1.6 دهم درصد کاهش داشت و همین رقم در  کمیسیون تلفیق تصویب شد.



سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 91 در ادامه با بیان اینکه پیش‌بینی دولت برای ردیف درآمدی خدمات قضایی که 662 میلیارد تومان بود به تصویب کمیسیون تلفیق رسید، توضیح داد: این رقم نسبت به سال گذشته 5.6 درصد کاهش داشته است. قوه مجریه برای خدمات ثبتی که سازمان ثبت دریافت می‌کند، رقمی معادل 36459  میلیارد ریال پیش بینی کرده بود که نسبت به سال گذشته 4.2 دهم درصد افزایش نشان می‌دهد و همین میزان به تصویب کمیسیون تلفیق رسید.



مفتح درباره بخشی از لایحه بودجه که مربوط به درآمد وزارت کشور می شود، گفت: وزارت کشور برای صدور و تمدید پروانه اقامت و کارت شناسایی درآمدی معادل 395 میلیارد ریال پیش بینی کرده بود که همین میزان به تصویب کمیسیون تلفیق رسید.



مفتح ادامه داد: دولت برای ردیف درآمدی صدور کارت معافیت کفالت دائم رقمی معادل 36 میلیارد تومان پیش بینی کرده بود که همین میزان به تصویب کمیسیون تلفیق رسید. اما تعرفه صدور کارت معافیت کفالت دائم امسال تغییر نخواهد کرد.



وی درباره درآمد قوه مجریه از مبارزه با قاچاق مواد مخدر نیز گفت: پیش بینی قوه مجریه در ردیف درآمدی مبارزه با قاچاق مواد مخدر که 500 میلیارد ریال بود نیز از تصویب اعضای کمیسیون تلفیق نیز گذشت.



سخنگوی کمیسیون در پایان نشست خبری خود از ادامه برگزاری نشست خبری کمیسیون متبوعش از یکشنبه هفته آینده خبر داد./



 



پایان پیام

  • کد خبر : 72215
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار