خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/02 - 17:21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی,کمیسیون ها
بیاتی در تشریح نشست کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس:

سهم شهرداری ها و دهیاری های کشور از مالیات بر ارزش افزوده پیگیری شد

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در تشریح نشست امروز کمیسیون متبوعش از پیگیری نحوه پرداخت و هزینه کرد قانون مالیات بر ارزش افزوده موضوع سهم شهرداری ها و دهیاری های کشور در این کمیسیون خبر داد.

ولی اله بیاتی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز کمیسیون متبوعش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت اظهار داشت: نشست امروز در خصوص بررسی نحوه اجرای ماده 38، 39 و 42 قانون مالیات بر ارزش افزوده موضوع سهم شهرداری ها و دهیاری های کشور از ارزش گمرکی و ارزش افزوده با حضور مسئولان اجرایی  ذی ربط، دیوان محاسبات و کارشناسان مرکز پژوهش ها  برگزار شد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس یازدهم ادامه داد: در این نشست گزارشی از سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، سازمان امور مالیاتی، گمرک کشور، شهرداری تهران و دیوان محاسبات کشور دریافت شد و هریک نقطه نظرات خود را بیان کردند.

وی افزود: در این نشست مقرر گردید که عملکرد این مواد در سال های 1401 و 1402 بصورت مکتوب توسط سازمان مالیاتی کشور و دیوان محاسبات به این کمیسیون ارسال شود و بعد از دریافت اطلاعات، کمیسیون این اطلاعات را به تفکیک استان ها به نمایندگان خواهد داد تا نمایندگان نظارت بر هزینه کرد این درآمد ها که به شهرداری ها پرداخت شده، داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس بیان کرد: اعتقاد بر این است که منابعی که در اختیار شهرداری ها قرار می گیرد، صرف هزینه های عمرانی شود و از این منابع برای پرداخت حقوق کارکنان خود استفاده نکنند تا با روندی که در حال انجام است بتوانیم برنامه لازم را برای هزینه کرد این عوارض در محل قانونی خود داشته باشیم./

پایان پیام

  • کد خبر : 377458
کلمات کلیدی
علیرضا خادمی
خبرنگار

علیرضا خادمی

آخرین اخبار