خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/29 - 10:20
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کتابخانه و مرکز مطالعات

کتاب «آسیب‌یابی راه و رهرو» توسط کتابخانه مجلس در نمایشگاه ارائه شد

کتاب دو جلدی «آسیب‌یابی راه و رهرو» اثر علی رهبر، به تازگی توسط انتشارات کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، منتشر شده و در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، عرضه شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از روابط عمومی کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، کتاب دو جلدی آسیب‌یابی راه و رهرو (پژوهشی در علت‌یابی لغزش‌های مدعیان در قرآن و نهج‌البلاغه) اثر علی رهبر، به تازگی توسط انتشارات کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، منتشر شده و در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، عرضه شد.

انسان در مسیر کمال و تعالی معنوی، خود همواره با لغزش‌ها و لغزشگاه‌هایی مواجه است که اگر با بصیرت درونی خود به این آسیب‌ها آگاهی و معرفت نداشته باشد بی تردید سقوط اخلاقی و معنوی خواهد کرد و از کمال و ترقی بازخواهد ماند.در قرآن مجید و نهج البلاغه شریف ضمن آنکه به روشنی شاخصه‌های راه‌یابی به کمال فردی و اجتماعی بیان شده، لغرش‌ها و لغزشگاه‌های اخلاقی و معرفتی نیز که در مسیر کمال طلبی انسان قرار گرفته اند، تبیین یافته است.

 در پژوهش حاضر با عنوان آسیب یابی راه و رهرو ریشه یابی اخلاقی ـ معرفتی لغزشگاه‌های در قرآن و نهج البلاغه، ضمن تعریف مفهوم لغزش و  لغزشگاه‌ها در مسیر کمال، ریشه آنها با توجه به کلام الهی و بیان علوی شناسایی شده و راهکار پیشگیری از آنها هم بیان شده است و طی این کتاب تبیین شده است که چگونه ضعف بصیرت و اخلاق به خیانت سیاسی اجتماعی می‌انجامد.

مفاهیم لغزش و لغزشگاه، حقیقت و نمونه‌های لغزش سیاسی، لغزش اجتماعی، بصیرت، تفسیر درست اخلاق، نقش ضعف بصیرت و اخلاق در خیانت سیاسی و اجتماعی و ... از جمله فصل‌های این کتاب دو جلدی است./

پایان پیام

 

 

  • کد خبر : 378805
کلمات کلیدی
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

آخرین اخبار