خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/23 - 10:47
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کتابخانه و مرکز مطالعات
اعضای دبیرخانه کنگره از کتابخانه مجلس دیدن کردند؛

همکاری کتابخانه مجلس با کنگره بزرگداشت علامه ملاعبدالله بهابادی

اعضای دبیرخانه کنگره بزرگداشت علامه ملاعبدالله بهابادی یزدی از روابط عمومی و امور بین‌الملل کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، بازدید کردند.

به گزارش خبر گزاری خانه ملت از روابط عمومی و امور بین‌الملل کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، اعضای دبیرخانه کنگره بزرگداشت علامه ملاعبدالله بهابادی یزدی، از کتابخانه مجلس دیدن کردند.



 اعضای دبیرخانه کنگره بزرگداشت علامه ملاعبدالله بهابادی یزدی، در پی تلاش برای برگزاری کنگره‌ای برای این علامه بزرگ شیعی، درصدد جمع‌آوری منابع مرتبط با این علامه از کتابخانه‌های کشورهای ایران، ترکیه، عراق و.. هستند. بر این اساس، روز یکشنبه پانزدهم مرداد ماه 1402، با حضور در مجموعه کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی و بازدید از کتابخانه ایران‌شناسی مجلس، بخش خطی و مرکز اسناد کتابخانه، منابع مرتبط با علامه ملاعبدالله بهابادی یزدی را جستجو کردند.



در کنار این بازدید، اعضای این دبیرخانه از جمله فرماندار و امام جمعه شهر بهاباد یزد و آیت‌الله هروی، با مسئولان کتابخانه مجلس، به گفتگو نشستند. در این نشست که معاونان و برخی از مدیران کتابخانه مجلس حضور داشتند، همکاری کتابخانه مجلس برای دریافت منابع مرتبط با این عالم شیعی، اعلام شد.



ملا عبدالله بهابادی (درگذشته ۹۸۱ قمری)، فیلسوف، منطق‌دان و مؤلف «الحاشیه علی تهذیب المنطق» مشهور به حاشیه ملا عبدالله حاشیه‌ای است بر کتاب «تهذیب المنطق» تفتازانی که تا به امروزه نیز یکی از کتب معروف در حوزه‌های علمیه است. وی و نوادگانش حدود 100 سال تولیت مقدس بارگاه علوی بودند. وی در علم تفسیر نیز سه کتاب دارد و در فقه چند اثر و در فلسفه و کلام و بلاغت نیز آثاری ارزنده دارد که توسط کنگره بزرگداشت وی در دست چاپ است. مجموع آثار او به بیست عدد می‌رسد که اغلب عربی و بعضاً فارسی است./



پایان پیام

  • کد خبر : 366584
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار