خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/06/10 - 18:46
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کتابخانه و مرکز مطالعات

موجودی مخازن کتابخانه مجلس شفاف شد

معاون اشاعه اطلاعات کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی از پایان فاز اول رف‌خوانی مخازن کتابخانه مجلس در طول 45 روز گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، عبدالحسین مسلمی معاون اشاعه اطلاعات کتابخانه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در توضیح این پروژه گفت: عملیات رف‌خوانی یکی از وظایف ذاتی کتابخانه است که جهت حفظ و نگهداشت منابع طبق آیین‌نامه داخلی کتابخانه، می‌بایست به صورت مستمر و هر ساله صورت پذیرد. به عبارت دقیق‌تر هر ساله موظفیم آخرین وضعیت منابع موجود در مخازن را با سامانه تطبیق داده و علاوه بر بررسی و اصلاح چیدمان و وضعیت نگهداشت منابع، آخرین وضعیت منابع در معرض آسیب و نیازمند به مرمت را احصاء و برای ترمیم و مرمت آنها اقدام کنیم.



معاون اشاعه اطلاعات کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس در ادامه افزود: متأسفانه رف‌خوانی منابع کتب چاپی (فارسی و عربی) از سال 81 به بعد در کتابخانه انجام نشده بود و همچنین دیگر منابع اعم از کتب لاتین، نشریات کتابخانه‌های تخصصی و ... از بدو تأسیس، چنین اقدامی صورت نگرفته بود که در طول این سال‌ها مشکلات متعددی برای کتابخانه ایجاد کرده است.



وی یادآور شد: در فاز اول عملیات رف‌خوانی منابع تا به امروز (در 45 روز گذشته) رف‌خوانی منابع چاپی (فارسی- عربی) با ثبت رکورد 596000 جلد کتاب، نشریات، کتب سنگی- سربی (نفیس) و پایان نامه‌ها به پایان رسیده است و به یاری خداوند تا نیمه شهریورماه، رف‌خوانی کلیه منابع به پایان خواهد رسید.



مسلمی در پایان افزود: انجام این فرآیند که سال‌ها در کتابخانه مجلس مورد غفلت قرار گرفته بود، در این مدت کوتاه جز با یاری خداوند و همت پرسنل ساعی و کوشای کتابخانه مجلس ممکن نبود که جا دارد از همین جایگاه از تمام پرسنل و مدیران محترم نسبت به انجام موفق این پروژه تشکر کنم.



این مقام مسئول در کتابخانه مجلس شورای اسلامی افزود: در تلاش هستیم با جمع‌بندی مناسب اطلاعات ثبت شده در سامانه، ظرف چند روز آینده خروجی دقیق آماری منابع موجود در کتابخانه و مرکز اسناد مجلس را جهت بهره‌برداری پژوهشگران و اندیشمندان محترم اعلام کنیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 303668
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار