خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/24 - 17:36
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی,کتابخانه و مرکز مطالعات
حداد عادل در بازدید از غرفه کتابخانه مجلس در نمایشگاه بین المللی کتاب مطرح کرد؛

تدوین فهرست مشترک برای کتابخانه‌های ایران شناسی

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در بازدید از غرفه کتابخانه مجلس در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: نیاز است برای کتابخانه‌های ایران شناسی، فهرست مشترکی تدوین شود.

حدادعادل

به گزارش خبرگزاری خانه ملت از روابط عمومی کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، غرفه کتابخانه مجلس در روز یکشنبه، علاوه بر برگزاری نشست نقد و رونمایی از کتاب تازه چاپ"نمایه نامه تحلیلی موضوعی سفرنامه‌های ترجمه شده سیاحان انگلیسی درباره ایران"، میزبان شخصیت‌های فرهنگی بسیاری بود. از جمله این شخصیت‌ها که بازدید مفصل و بحث و گفتگویی درباره منابع این مرکز داشتند، می‌توان از استاد محسن ناجی نصرآباد، پژوهشگر و مدیر انتشارات آستان قدس رضوی، برادران متین، استادان برجسته صحافی سنتی، مجید تفرشی استاد تاریخ یاد کرد

بعد از ظهر همان روز، غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، ضمن بازدید از غرفه، نشست و گفتگویی با حضور آقایان صفربیگی، معاون پژوهشی کتابخانه؛ شکراللهی، مدیر انتشارات و حیدری، مولف کتاب تازه چاپ انتشارات کتابخانه، داشتند. با توجه به رونمایی از کتاب نمایه‌نامه در این روز، این کتاب به حداد عادل معرفی شد. ایشان ضمن استقبال از این کتاب، تاکید کردند برای تدوین مدخل‌های مربوط به شهرهای ایران در فرهنگستان زبان، از این اثر استفاده شود تا پیشینه این شهرها بهتر شناخته و مشخص گردد چه سیاحانی از شهرهای ایرانی نام برده‌اند.

حداد عادل همچنین تاکید کردند که نیاز است برای کتابخانه‌های ایران شناسی، فهرست مشترکی تدوین شود و با توجه به پیشینه کتابخانه تخصصی ایران‌شناسی مجلس، درخواست کردند که کتابخانه مجلس این کار مهم را بر عهده گیرد.

از دیگر بازدیدکنندگان این روز غرفه کتابخانه مجلس، دکتر بلگرام شوکلا، رایزن فرهنگی هند در ایران بودند که همراه دکتر الهام حدادی، مدیر میز هند در بنیاد سعدی و دکتر درودگریان، پژوهشگر و استاد ادبیات فارسی، از غرفه کتابخانه مجلس دیدن کردند.

غرفه کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در محل شبستان اصلی مصلای امام خمینی ره، انتهای راهرو ۴، میزبان بازدید کنندگان و علاقمندان حوزه کتاب است./

پایان پیام

 

 

  • کد خبر : 378354
کلمات کلیدی
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

آخرین اخبار