خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/18 - 14:32
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کتابخانه و مرکز مطالعات

برگزاری نخستین پودمان تخصصی آرشیو و کتابخانه در کتابخانه مجلس

کتابخانه مجلس نخستین پودمان تخصصی آرشیو و کتابخانه را در راستای آموزش و ترویج دانش علوم آرشیوی و کتابداری برگزار کرده است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت از روابط عمومی و امور بین‌الملل کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، این مرکز نخستین پودمان تخصصی آرشیو و کتابخانه را در راستای آموزش و ترویج دانش علوم آرشیوی و کتابداری برگزار کرده است.



ندا شهماری، مدیر مرکز اسناد کتابخانه مجلس با اعلام این خبر بیان داشت: معاونت اشاعه اطلاعات کتابخانه مجلس در فعالیت اخیر خود، نخستین پودمان تخصصی آرشیو و کتابخانه را به منظور افزایش توانمندی‌های کارشناسان علم اطلاعات و دانش‌شناسی، مطالعات آرشیوی و سایر علاقمندان به مدت سه ماه در زمینه‌های مطالعات اسنادی مانند مبانی سندشناسی و سندخوانی، اسناد شرعی، آشنایی با خط سیاق، مهرخوانی و مهرشناسی و دیگر حوزه‌های مرتبط  با علم اطلاعات و آرشیو مانند مدیریت آرشیو،  آشنایی با تاریخ شفاهی، مطبوعات و نشریات، ایران‌شناسی و شرق‌شناسی،‌ نسخ خطی، مرمت منابع کتابخانه‌ای، آشنایی با پایگاه‌های اطلاعاتی  و... با حضور اساتید برجسته کشور به صورت رایگان برگزار کرده است.



شهماری افزود: این پودمان یک دوره تلفیقی آموزشی- کارورزی است که علاوه بر برگزاری دوره‌های تخصصی آموزشی، بخشی از فعالیت‌های عملیاتی مدیریت اسناد و آرشیو با هدف ارتقای دانش و کسب تجربه و مهارت توسط شرکت کنندگان انجام می‌پذیرد. همچنین در مدت زمان اجرای این دوره، بازدیدهایی از واحدهای مختلف کتابخانه برنامه ریزی شده است که باعث آشنایی هرچه بیشتر کارشناسان و علاقمندان با منابع و فعالیت‌های آرشیو، کتابخانه و موزه می‌گردد.



مدیر مرکز اسناد اظهار نمود: همزمان با برگزاری این پودمان، ۶ نمایشگاه تخصصی با محوریت موضوعی پارلمان و مجلس و با هدف معرفی منابع مکتوب و دیداری شنیداری مرکز اسناد طراحی و اجرا شده است که می‌توان گفت محتوای این نمایشگاه‌ها در رابطه با دوره‌های آموزشی است و به افراد علاقمند، دید و بینش خوبی ارائه خواهد داد.



شهماری در پایان اشاره نمود: با توجه به استقبال گسترده علاقمندان حوزه آرشیو، فعالیت این پودمان تا مهر ماه سال جاری تداوم دارد و در پایان دوره از همه عزیزانی که در این دوره ما را همراهی نموده اند، با اهدای گواهینامه معتبر، تقدیر و قدردانی به عمل می‌آید. همچنین برگزاری دوره‌های پودمانی در فصول دیگر سال جاری نیز در دست برنامه‌ریزی است که فراخوان این دوره‌ها نیز متعاقباً اعلام خواهد شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 366322
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار